“Young Lions je odličan ispit svih kreativnih i strateških metoda koje svakodnevno učimo koristiti”

Maria Šimurina i Luka Mavretić odnijeli su nagradu Grand Prix na ovogodišnjem natjecanju Young Lions Croatia, na kojem je fokus ove godine stavljen na važnost mentalnog zdravlja.

Na natjecanju Young Lions Croatia, uz partnera Cedevitu, timovi od dvoje mladih profesionalaca kreirali su kreativno rješenje za neprofitnu udrugu BoliMe, čiji se rad fokusira na važnost mentalnog zdravlja. S dobitnicima Grand Prixa razgovarali smo o važnosti nagrade, humanitarnom karakteru natjecanja i sljedećim koracima u njihovoj karijeri.

Prije svega, velike čestitke! Kakav je osjećaj biti prozvan najboljim kreativnim timom u Hrvatskoj?

Kad to tako kažete, stvarno zvuči ludo! Pogotovo što je za oboje ovo prvi put da se natječemo na Young Lionsima. Jako smo ponosni, ali i uzbuđeni oko moguće realizacije naše ideje. Plasman na natjecanje u Cannesu samo produžuje našu ekstazu. Tema mentalnog zdravlja nikog ne zaobilazi, posebno ove godine. Pokušaj da ponudimo rješenje na takav društveni izazov nosi osjećaj privilegiranosti, ali i odgovornosti.

Koja je ideja iza vašeg pobjedničkog projekta Dobro i naopako?

Ideja je proizašla iz činjenice da pritisak suvremenog života nikome ne ostavlja prostora pogriješiti. Sve strahove, brige i nesigurnosti držimo u sebi, ne bismo li izbjegli bilo kakvu osudu ili narušili savršenu sliku u društvu. Naša je ideja pokrenuti trend u svakodnevnoj modi – naopako nošenje majice. Pokazivanjem unutrašnjosti odjeće, njenih šavova i etiketa, simbolično mijenjamo paradigmu i potičemo ljude da ono što drže unutra, okrenu na van. Izvrnuta majica je savršen način da u javnosti zajedno otvorimo dijalog o mentalnom zdravlju, podržimo kampanju, ali i pojedinačno zatražimo pomoć, bez da pritom kažemo ijednu riječ.

Koja je, po vašem mišljenju, najveća prednost sudjelovanja na natjecanju Young Lions?

Koliko god se činilo da je najveći izazov natjecanja odgovoriti na brief u roku od 24h, to je ujedno i najveća prednost. Kako je vrijeme limitirano, nema puno prostora za propitkivanje. Zato je, uz postojeće radno iskustvo u agenciji, od velike važnosti prepuštanje intuiciji u procjeni ideje i donošenju konačne odluke. Teško je kvalitetno razraditi ideju u koju apsolutno ne vjeruješ, pogotovo u tako kratkom roku.

Što biste poručili svima koji se žele prijaviti na sljedeće natjecanje Young Lions?

Format Young Lions natjecanja jedinstvena je prilika mladim stručnjacima za kreativni rast i razvoj. Svake godine zadatak je humanitarnog karaktera. Prijavili smo se iz iskrene želje da pomognemo nešto promijeniti, a takav pristup preporučamo i mladim kolegama.

Između ostalog, ovakvo natjecanje je odličan ispit svih kreativnih i strateških metoda koje svakodnevno učimo koristiti. Primjerice, kako bismo pristupili ovoj širokoj problematici, u našim uvodnim razgovorima praktički smo napravili čitavu PEST analizu. Na kraju smo se vratili na jedinu konstantu u oglašavanju – ljude, i ono kako se osjećaju.

Po vama, koja je vještina ključna za uspjeh mladih kreativaca u industriji odnosa s javnošću?

Upornost.

Koji su sljedeći koraci u vašoj karijeri nakon što doživite čari najvećeg svjetskog festivala kreativnosti Cannes Lions?

Zadnji mjeseci pokazali su da je teško dalekosežno planirati. Veselimo se novim profesionalnim izazovima, a ono što si možemo obećati je da ćemo ovakav pristup primjenjivati u svakodnevnom radu.