Zvonimir Seki: Nagrade na DK2022 veliko su priznanje u godini u kojoj obilježavamo 130. obljetnicu poslovanja Francka

"Ponosni smo na rezultate koje smo ostvarili, kao i na titulu oglašivača godine. To je veliki uspjeh cijelog našeg tima i, naravno, rezultat odlične suradnje s našim partnerskim agencijama", poručio je direktor marketinga Francka.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Oglašivač godine IdejeX, dva zlata i dvije bronce za projekte na IdejiX, srebrna i brončana Effie statua – pobjednički je niz Francka na ovogodišnjim Danima komunikacija. Nakon velikoga uspjeha odlučili smo s njima provjeriti jesu li očekivali nagrade, kako su proslavili, ali i saznati detalje o projektima. Zvonimir Seki, direktor marketinga Francka, ispričao nam je više o tome, ali i otkrio s kakvim su se izazovima u radu susretali te u što ovih dana – povodom velike 130. obljetnice poslovanja – ulažu svoje kreativne snage. Njegove odgovore pročitajte u nastavku.

Foto: Emica Elveđi/PIXSELL

Iz Rovinja ste se kući vratili bogatiji za vreću statua, čestitamo vam od srca! Kakav je osjećaj bio dobiti ova velika priznanja, je li uspjeh bio očekivan?

Posebno nas raduje činjenica što smo ove nagrade dobili za veliki broj projekata – njih čak četiri, i to za različite kategorije našeg asortimana – kave, čaja i instant cappuccina, što je uistinu rijetkost, čak i za najveće brendove. Prošla godina svakako nam je bila izrazito dinamična u marketinškom smislu i ovo nam je uistinu veliko priznanje u godini u kojoj obilježavamo 130. obljetnicu poslovanja Francka. Osobito raduje priznanje za oglašivača godine, izboreno u konkurenciji velikih brendova i oglašivača čiji su budžeti ipak bitno veći od naših.

Zahvalni smo našim kreativnim agencijama Imago Ogilvy, Pink Moon i Señor na ovim divnim zajedničkim projektima, i svakako našoj medijskoj agenciji PHD Media, koja je sve naše kampanje formatirala kroz media mix i što bolju vidljivost prema našim potrošačima.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Baš kao život, Franck Beestro, Pripremi kako želiš, uživaj kad poželiš i Za one koji znaju uživati vaši su pobjednički projekti. Jeste li se pri radu na njima susreli s izazovima i na što ste najviše ponosni?

Raditi na novoj komunikacijskoj platformi za ikonski brend poput Jubilarne kave svakako je bio veliki izazov za cijeli tim. Uvijek je izazov na takvim velikim brendovima uz koje su vezane generacije potrošača naći nešto novo i komunikacijski svježe i relevantno. Vjerujem da smo upravo s kampanjom Baš kao život prenijeli sve ono što brend već generacijama utjelovljuje uz poruku koja je jednostavna i razumljiva i, što je najvažnije, životna u svakom smislu.

S druge strane, fokus kampanje za Franck Cremu bio je funkcionalni benefit proizvoda – naime, ova izvrsna mljevena kava može se pripremati jednostavnim prelijevanjem vrućom vodom, što je čini praktičnom za pripremu bilo gdje i bilo kada, no nudi i mogućnost uživanja u nama dragom ritualu kuhanja u džezvi, i to smo vizualno i s jasnom porukom uspješno iskomunicirali.

U kategoriji čaja uspjeli smo povezati opću strategiju brenda s jednim od gorućih ekoloških problema uslijed kojeg u konačnici nema ni našeg čaja. Franck u svom djelovanju primjenjuje načela održivosti i odgovornosti, o čemu svjedoči i naš aktivan doprinos nizu projekata koji imaju za cilj osigurati pozitivne promjene u globalnoj industriji kave, poput podrške malim uzgajivačima kave koji se suočavaju s nizom izazova ili pak coffee&climate inicijative koja osposobljava poljoprivrednike za učinkovitu prilagodbu i odgovor na klimatske primjene.

Jako smo ponosni na te projekte, ali smo odlučili otići korak dalje i pokrenuti vlastiti projekt s ciljem podizanja svijesti o važnosti pčela za život na Zemlji. Pčelama prijeti izumiranje, a bez njih nema oprašivanja, pa tako ni velikog broja poljoprivrednih proizvoda. Stoga nam je bilo logično pokrenuti projekt u kojem, iz perspektive tržišnog lidera, možemo dati doprinos, informirati, educirati i angažirati naše potrošače i zajednicu. Reakcije na prošlogodišnju kampanju bile su izvrsne, potrošači su dobro reagirali sadnjom Franck Beestroa diljem Hrvatske, a projekt ove godine obogaćujemo i širimo i na tržište BiH, uz nastavak aktivnosti na domicilnom tržištu Hrvatske.

U sklopu ovoga projekta, aktivni su i naši zaposlenici koji će i ove godine radnom akcijom saditi medonosno cvijeće i bilje, ovaj put na farmi pčela u okolici Zagreba. Činjenica da se u dvije godine ponovno događa pomor pčela na području Međimurja samo potvrđuje kako svi mi, kao društvo, moramo stremiti učinkovitijim rješenjima jer priroda ne može čekati, ali i potaknuti individualnu odgovornost kako se ovakvi slučajevi više ne bi više događali. U kontaktu smo i s kolegama iz Hrvatskog saveza pčelara vezano uz pomor pčela kako bismo vidjeli postoji li način da pružimo pomoć i podršku s naše strane. Ovo moramo shvatiti kao alarm jer, kako ako je suditi po znanstvenim procjenama, četiri godine nakon pčela izumire čovječanstvo.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Titula oglašivača godine, koju po jednakom broju bodova dijelite sa Zagrebačkom pivovarom, veliko je priznanje kreativne zajednice. Što vas u svakodnevnom radu motivira na ustrajanje u kvaliteti i izvrsnosti?

Kvaliteta naših proizvoda strateška je odrednica poslovanja, što nastojimo prenijeti učinkovitom komunikacijom, i sve polazi od toga. Ponosni smo na rezultate koje smo ostvarili, kao i na titulu oglašivača godine. To je veliki uspjeh cijelog našeg tima i, naravno, rezultat odlične suradnje s našim partnerskim agencijama.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Osim što ste na Dane komunikacija došli prikupiti brojne statue i dostojno s kolegama proslaviti uspjeh u izvrsnoj atmosferi, kako Vam je bilo na festivalu?

Konferencija je adresirala dosta aktualnih tema i praksi kroz različita predavanja i panele gdje je svatko od nas mogao naći nešto posebno za inspiraciju i motivaciju za nove izazove i kreativne projekte. Atmosfera je bila izvrsna, rekao bih, i više nego inače jer je, nakon dvogodišnje stanke, bilo izvrsno jednostavno se opustiti u društvu kolega koje nismo vidjeli neko vrijeme ili smo s njima morali raditi isključivo online. Mislim da nam je svima trebalo par dana takvog druženja i povezivanja.

Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Nakon izvrsnih prošlogodišnjih projekata i zasluženoga slavlja – što nam Franck novoga priprema, u što ovih dana ulažete svoje kreativne snage?

Puno toga pripremamo. Povodom 130. obljetnice nedavno smo otvorili Franck Experience Store u centru Zagreba, što nam omogućava izravan kontakt s našim potrošačima. Uskoro slijedi i otvorenje u Sarajevu, gdje ćemo uz trgovinu imati i ugostiteljski dio te Barističku akademiju, dio namijenjen edukaciji ugostiteljskog osoblja. Ovo nam je posebno važno ako uzmemo u obzir naš fokus na kvalitetu napitka u šalici, za što je kao temelj nužna vrhunska sirovina koju osiguravamo, ali uvelike ovisi i o znanju i vještini barista. U Hrvatskoj smo prošle godine pokrenuli i program Franck Barista Coffee Inspiration. Riječ je o suradnji sa srednjim ugostiteljsko-turističkim školama, regionalnim centrima kompetentnosti u strukovnom obrazovanju, kroz posebno osmišljen program profesionalnih barističkih edukacija za učenike i nastavnike. Ovime pružamo podršku mladim talentima zainteresiranima za zvanje barista i ugostiteljsku karijeru, a program je prepoznalo i podržalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Trenutno nam je u tijeku i kampanja za Jubilarnu te humanitarna akcija prikupljanja sredstava s inicijativom Korak u život. Za svaku prodanu Ciglicu, odnosno vakuumirano pakiranje od 250 g, Jubilarna donira 50 lipa, a sredstva su namijenjena fakultetskom obrazovanju mladih bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Osim prikupljanja sredstava za prošle i postojeće stipendiste Koraka u život, organiziramo i edukativne radionice kako bismo im pomogli da se što bolje pripreme za ulazak na tržište rada.