PROI Worldwide, jedna od najvećih svjetskih mreža PR agencija, ostvarila prihod od gotovo milijardu dolara

Hrvatska članica PROI grupacije od 2014. je Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri, a nedavno se mreži pridružila i beogradska agencija.

Prema The Holmes Reportu, svjetska mreža komunikacijskih agencija PROI Worldwide prošle je godine povećala svoje neto prihode za 10 posto na gotovo milijardu američkih dolara i tako postala najveća svjetska komunikacijska mreža agencija te peta grupacija među vodećim komunikacijskim holding društvima u svijetu.

Unutar PROI-ja djeluje ukupno 75 nezavisnih agencija, s 8.173 klijenta te 6.417 zaposlenika u više od 165 ureda diljem svijeta. Rast PROI-ja usporediv je s petpostotnim ukupnim povećanjem svjetske industrije odnosa s javnošću, čija je vrijednost za prošlu godinu procijenjena na 15,5 milijardi dolara. U usporedbi s PROI-jevim rastom od 10 posto, ostale najveće svjetske tvrtke koje pružaju usluge odnosa s javnošću ostvarile su rast od 4,9 posto, dok je prihod od naknada grupacije “velike četvorke” (Big 4) skočio za tek 3,3 posto.

Kada je riječ o popisu svjetskih holding društava, 75 agencija članica mreže PROI Worldwide zauzimaju peto mjesto u svijetu, ispred holding grupacija kao što su Publicis, Blue Focus, Huntsworth, Next 15, IPREX i Havas. U usporedbi s centraliziranim višenacionalnim tvrtkama za odnose s javnošću, PROI Worldwide je na prvom mjestu, ispred grupacija kao što su Edelman, Weber Shandwick, Burson Cohn & Wolfe, FleishmanHillard, Ketchum, MSL Group, H + K Strategies, Ogilvy PR Worldwide, Blue Focus, Brunswick i Golin.

Član PROI-ja od svojeg je osnutka i Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri, kao jedina agencija za strateški komunikacijski menadžment iz Hrvatske. “Drago nam je da kao dio PROI-ja imamo priliku dijeliti iskustva i znanja s kolegama iz nekih od najuspješnijih svjetskih agencija. Tijekom pet godina, koliko sudjelujemo u radu ovog partnerstva, suradnja s drugim članicama mreže donijela nam je brojne koristi, kao i potvrdu da radimo u skladu sa zaista najvišim profesionalnim standardima naše struke. Do nedavno smo u PROI mreži bili jedina agencija iz regije te nam je zaista drago da nam se ove godine pridružila još jedna agencija iz susjedstva, New Media Team iz Beograda. Čestitamo im i veselimo se budućim suradnjama”, izjavila je Kristina Laco, jedna od direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri.

Veća potražnja, razmjena znanja i fleksibilnost predstavljaju pogodnosti

“Agencije iz mreže PROI Worldwide iskoristile su povećanu potrebu za komunikacijskim uslugama u svim područjima uključujući upravljanje reputacijom, krizno komuniciranje, upravljanje temama od javnog značaja i upravljanje promjenama, komunikaciju u digitalnom i sadržajnom marketingu, te komunikacija na društvenim mrežama. Naši su uredi iznimno snažno povezani, a razmjena zaposlenika postala je uobičajena, što nam omogućuje da razmjenjujemo znanja o poslovnim sektorima te kulturološke norme koje su različite u različitim dijelovima svijeta, što pogoduje i našim zaposlenicima i našim klijentima”, istaknula je Clare Parsons, predsjednica mreže PROI Worldwide na svjetskoj razini te predsjednica londonske tvrtke za upravljanje reputacijom Lansons.

Integrirane usluge, globalno gledište i snažna lokalna ponuda ubrzavaju rast

“Rast i marketinška strategija mreže PROI Worldwide temelje se na dokazanoj formuli”, rekao je suosnivač i partner Allard W. van Veen, koji je na poziciji PROI-jeva globalnog izvršnog direktora još od 1993. godine. Dodao je kako se uspješan proces dovođenja novih agencija u mrežu nastavlja fokusirati na pronalaženje najdinamičnijih agencija na tržištu.

PROI je usredotočen i na regionalna i podregionalna tržišta poput ASEAN-a (Savez država Jugoistočne Azije), nordijskih zemalja, središnje Europe, Afrike, Latinske Amerike i drugih područja trgovine koja odražavaju zemljopisna tržišta koje su ustanovili njihovi klijenti.

Van Veen je dodao da uspjeh mreže PROI Worldwide donosi i određene nedostatke jer “veliki globalni igrači sve češće žele kupiti naše agencije”.

Prvo globalno partnerstvo u odnosima s javnošću na svijetu 2020. godine obilježava 50. godišnjicu

PROI Worldwide prvo je svjetsko partnerstvo neovisnih agencija, osnovano u Europi 1970. godine. Sljedeće godine obilježit će 50. godišnjicu osnutka, i to u Londonu, gdje je i osnovano prije preseljenja u SAD 1993. godine.

Osim svakodnevnog međusobnog poslovanja, direktori agencija sastaju se i razmjenjuju informacije vezane uz industriju svakoga dana, kao i na godišnjim globalnim i regionalnim sastancima u regijama APAC (azijsko-pacifička regija) i EMEA (Europa, Bliski Istok i Afrika) te u Sjevernoj i Južnoj Americi.