Dunja Delić: Ako želimo ostati prvi odabir, moramo uvijek biti korak ispred trendova
"Fokus nam je i dalje na zdrav život, domaće, održivo, ali i društveno odgovorno jer želimo vratiti zajednici dio onoga što zajednica daje nama", poručila je direktorica Sektora marketinga Konzuma.
Ovogodišnje regionalno natjecanje BalCannes opet je omogućilo brojnim tvrtkama da se istaknu svojim uspješnim projektima. Jedan od dobitnika ove prestižne nagrade bio je i Konzum, koji je priznanje žirija dobio za čak dva projekta. Tim smo povodom, ali i nastavno na lijepu suradnju s Konzumom na Danima komunikacija, imali čast porazgovarati s Dunjom Delić, direktoricom Sektora marketinga, koja je s nama podijelila više informacija o budućim projektima, o tome kako izgleda radni dan voditeljice marketinškog sektora maloprodajnoga giganta, a zamolili smo je i da nam otkrije tajnu uspješnog odnosa s kupcima. Njezine odgovore možete pročitati u nastavku.
Konzum je i ove godine osvojio važne nagrade na Danima komunikacija, i to u kategoriji Retail BalCannesa, regionalnog natjecanja u kreativnosti; broncu je osvojio projekt Jedna Manje, a srebrom je nagrađen Poziv Djeda Božićnjaka. Velike čestitke! Po čemu se oni ističu u industriji; što biste rekli, zašto je regionalni žiri nagradio ove projekte?
Mislim da brojevi i dobivene nagrade u ovom slučaju govore sami za sebe, ostvarili smo objema kampanjama impresivne rezultate, a žiri je to prepoznao i nagradio. Projekt Jedna manje nastao je s ciljem poticanja građana na što češće korištenje višekratnih ekoloških torbi, što je i u skladu s orijentacijom Konzuma na zaštitu okoliša i održivo poslovanje. S druge strane, vjerujem da ćete teško pronaći osobu koja nije čula za Poziv Djeda Božićnjaka. Ponosna sam što je ovaj projekt osvojio gotovo sve što se moglo osvojiti, a iako je prošlo već više od godinu dana od realizacije, nagrade i dalje pristižu. Ova digitalna aktivacija postala je viralna od trenutka lansiranja i vjerujem da nema roditelja koji nije barem jednom svom djetetu priuštio iskustvo poziva Djeda Božićnjaka. Uz brojčane podatke i ostvarene rezultate, u prilog objema kampanjama ide i inovativnost. Trudimo se biti predvodnici trendova, a s ovim pričama to smo i postigli.
Što od vas možemo dogodine očekivati, kojim ćete projektima loviti nove nagrade? Na čemu trenutno radite, koje su vam teme u fokusu?
Kod nas se uvijek nešto kuha što se projekata tiče. Neprestano pratimo i promjene u životnim navikama kupaca te se trudimo uvijek im predstaviti nešto novo, kul, zanimljivo i edukativno. Fokus nam je i dalje na zdrav život, domaće, održivo, ali i društveno odgovorno jer želimo vratiti zajednici dio onoga što zajednica daje nama.
Jasno vam je da neke stvari moraju ostati tajna, no mogu s vama podijeliti kako radimo na jednom velikom projektu još neviđenom na našem tržištu. Još je rano za govoriti o tome, ali kako kažu na društvenim mrežama, pratite nas za više informacija.
Povratak u radnu svakodnevicu – rado bismo čuli kako izgleda Vaš tipičan radni dan! Kako je to voditi marketinški tim maloprodajnog lidera kao što je Konzum?
Izazovno i jednostavno istovremeno. Svaki je dan drugačiji i priča za sebe. Budući da radimo u izuzetno dinamičnoj i kompetitivnoj industriji, na nama je pritisak da stalno budemo najbolji, najinovativniji, najzanimljiviji, da se istaknemo od ostalih. Iako je kreativnost nešto čega nam ne nedostaje, a Konzum je sam po sebi prepoznatljiv brend, ponekad zna biti izazovno nametnuti se kupcima kao prvi odabir u vremenima kad izbora zaista ima. Također, trendovi u životnom stilu kupaca neprekidno se mijenjaju, a ako želimo ostati prvi odabir, moramo uvijek biti korak ispred njih. Ono što mi daje sigurnost da ćemo u tome uspjeti jest tim odličnih ljudi s kojima radim i na koje se mogu osloniti da će uvijek biti na visokoj razini. Uz to što su kreativci, moj tim čine odgovorni mladi profesionalci koji ne samo da vrhunski odrađuju projekte nego su istovremeno i super ekipa s kojom je gušt provoditi vrijeme na poslu. Nije što su moji, ali najbolji su.
Rado naglašavate da kao brend pratite promjene u životnim navikama kupaca; da ih dobro poznajete, osluškujete njihove želje te da asortiman neprestano prilagođavate novim životnim stilovima, navikama i trendovima. U čemu je tajna uspjeha, biste li neke svoje dobre prakse bili voljni podijeliti s nama?
Nema neke posebne tajne, ključ je u kontinuitetu i agilnosti kompanije. Redovito provodimo istraživanja i pratimo što naši kupci misle o nama, što od nas očekuju, kakve su njihove potrebe, koje vrijednosti njeguju, kakav životni stil žele… Kako se mijenjaju navike i potrebe kupaca, tako se i mi prilagođavamo našim asortimanom i vrijednostima. Mi smo tu zbog kupaca i oni su naš pokretač.
Uz to što se trudimo kupcima osigurati što veću lepezu proizvoda raznih proizvođača, ulažemo znatna sredstva i resurse u razvoj naših privatnih robnih marki kako bismo postigli odličan omjer cijene i kvalitete. Istovremeno nam to omogućava i neprestano povećanje razine kvalitete i volumena na obostrano zadovoljstvo.
Uz asortiman, vjerujem da dio našeg uspjeha leži i u tome što kupci prepoznaju da se trudimo biti aktivni član zajednice i netko na koga mogu računati u svakoj prilici. Kad je krenuo rat u Ukrajini i došlo je do nestašice proizvoda, naša skladišta i police bili su puni. Kad je u pitanju euro, prvi smo trgovac koji je proaktivno krenuo s dvojnim iskazivanjem cijena kako bi sve bilo transparentno i kako bi se naši kupci što lakše priviknuli na promjenu valute. Kupcima olakšavamo i borbu s inflacijom kroz razne cjenovne inicijative.
Osim što pratite želje i potrebe kupaca, potičete ih da žive odgovornije i održivije, primjerice projektom Reciklopedija akademija. Kako ste razvili ovu ideju, ali i kako su građani reagirali na projekt?
Već pet godina zaredom ponosno nosimo titulu Najdonatora koja se dodjeljuje u okviru inicijative koju su pokrenuli izvjestiteljica Europskog parlamenta za smanjenje bacanja i povećanje doniranja hrane Biljana Borzan i koordinator platforme Mreža hrane Zoran Grozdanov. Željeli smo proširiti dobru praksu te napraviti dodatni iskorak na tom području na način da motiviramo naše kupce da smanje količinu hrane koju bacaju. Pripremili smo konkretne i praktične savjete u našoj Reciklopedija Akademiji, koji su potaknuli sve zainteresirane na promjenu navika i da budu bolji stanovnik našeg svijeta. Stranica Reciklopedije ostvarila je više od 50 tisuća pregleda, a Youtube video serijal Reciklopedija Akademija više od 130 tisuća pregleda. Ako je barem pola tih pregleda urodilo plodom, to znači da smo nešto postigli.
Reciklopedija je aktivna tijekom cijele godine i ovim putem pozivam sve da nam se pridruže u stvaranju dobrih navika koje ne samo da će pridonijeti očuvanju okoliša nego posljedično i kućnom budžetu.
Nakon što smo spomenuli neke od Konzumovih uspjeha i projekata koji potiču pozitivne promjene; koji je Vama osobno najdraži dio posla, a možda i najdraži među projektima? Čemu se najspremnije vraćate svakodnevno?
Svaki sljedeći projekt ujedno mi je i najdraži. Veseli me svaka nova kampanja koju pripremamo i fokusirani smo da baš ta bude najbolja što može biti. Nijedan dan mi nije isti, pa tako ni jedan projekt. U svakom radimo nešto novo i istovremeno učimo nove stvari i razvijamo se kao stručnjaci i kao tim.
Ako bih baš morala izdvojiti neki projekt, to bi bili Zdravoljupci. Riječ je o projektu kojim smo napravili boom među programima vjernosti i koji je pozitivno utjecao na percepciju kupaca prema Konzumu. Također, bili smo prvi trgovac koji je krenuo s takvim sveobuhvatnim programom – osim skupljanja sličica i kupovine simpatičnih plišanaca, istovremeno smo promovirali voće i povrće kao zdravu namirnicu te provodili edukativnu kampanju među školarcima. Općenito, kad god radimo na programima vjernosti kojima se obraćamo obiteljima i našim najmlađima, izuzetno vodimo računa o tome da poruka koju šaljemo ima svoju vrijednost, potiče na zdrave navike – kvalitetnu prehranu, bavljenje sportom, brigu o okolišu, a tako ćemo i ubuduće.