Intervju s Vanjom Osredečki i Igorom Mladinovićem, Imago reklamna agencija

Foto: Pixell
More ili skijanje:
IGOR: More, a može i skijanje na moru.
VANJA: Kiteboarding na egzotičnom kraju svijeta usred snijega u Zagrebu i selfiesi na Facebooku – neprocjenjivo.
Party ili mirna večer doma:
IGOR: Mirna večer bilo gdje.
VANJA: Kod nas doma je svaki dan party.
Knjiga ili film:
IGOR: Film.
VANJA: Ja sam Amazon 1 click buy manijak, al nemojte kopat što čitam bit će mi neugodno.
Kava ili čaj:
IGOR: Oboje, ovisno o prilici ili neprilici.
VANJA: Više volim pravi čaj, al kad se sjetim koliko treba čupat ostatke biljki iz sudopera, odljepljivat se od meda i damski pljuckat koštice limuna, smućkam kavu.
Made in cro ili svjetski brendovi:
IGOR: Svijet je prezanimljiv da bih postavljao granice.
VANJA: Kupujem hrvatsko ak je bolje od stranog.
Vanja i Igore, kako bi ste se opisali u tri riječi? Nakon toga može i pojašnjenje.
IGOR: Ja bih radije opisao Vanju, nemam baš iskustva u opisivanju muškaraca. Pametna, energična, dosljedna… ostalo vidite na fotki 🙂
VANJA: Hvala Igore! Bas sam mislila malo o sebi i svom autu, al evo onda: ja bi rekla da je Igor pametan, najugodniji CCD s kojim sam ikad radila, a uz to ga je i lijepo gledat.
Igore, završili ste Fakultet strojarstva i brodogradnje, kako vas je put doveo u ove marketinške vode? Od kuda crpite ideje i kreativnost?
IGOR: Bolje pitanje bi bilo kako me put odveo na strojarstvo. To ni meni nije baš jasno do danas. Uglavnom, od kad sam shvatio da ću nešto ipak morati raditi u životu, oglašavanje je bila jedina opcija. Još od srednje škole sam izmišljao i dizajnirao oglase za svjetske brandove u kućnoj radinosti i taj hobi mi je danas posao. Kad pomislim što bih radio da osvojim ogroman iznos na lutriji i da ne moram ništa raditi za novac, opet dođem na to da bih, uz sva putovanja i uživanja, smišljao oglase i bavio se komunikacijom. To jednostavno nosiš u sebi i voliš. Jer ako ne voliš, moraš biti poremećeni mazohist da se baviš ovim poslom.
Vanja, nedavno ste preuzeli poziciju Client Service Direktora u reklamnoj agenciji Imago. Jeste li zadovoljni i jel vas svi slušaju? 🙂
VANJA: Ja obožavam IMAGO! Vratila sam se prvenstveno zato što su mi Damir i Dean dali priliku raditi najinspirativniji posao na svijetu: razvijati društvo sretnih ljudi! IMAGO obitelj je također prepoznala misiju i aktivno se pridružila realizaciji tog zauvijek tekućeg projekta.
Nedavno ste proslavili 21. godinu postojanja i rada Imaga. Kako vidite daljnji razvoj i budućnost agencije?
IGOR: Pa na budućnost gledamo kako i pristaje nekome tko ima 21 godinu, optimistično, puni energije i s pozitivnom naivnošću koju nažalost najčešće izgubiš kad navršiš 30. Srećom, mi imamo još puno naivnih godina pred sobom.
VANJA: Ja sam optimistični realist, ili barem želim u to vjerovati. Imat ćemo toliko para od superzadovoljnih klijenata da ćemo svaki mjesec dodjeljivati bonuse i nadograđivati vitrine da potrpamo sve nagrade.
U sklopu aktivnosti agencije pokrenuli ste i ImagoBox, stranicu na kojoj ste predstavili najbolja rješenja u dizajnu ambalaže, kao nadogradnja svog poslovanja i ulazak na međunarodno tržište. Možete li malo opisati ideju koja stoji iza ImagoBoxa te kako predviđate rast projekta i njegov napredak?
IGOR: Kad smo shvatili da prosječni građanin ove zemlje skoro svaki dan kupi barem jedan proizvod za koji smo mi radili ambalažu, logično je bilo taj odjel ‘ozakoniti’ i dati mu ime, odnosno brand. ImagoBOX je odgovor na potrebe tržišta, odnosno klijenata, koji žele svoj proizvod zapakirati u kvalitetnu ambalažu koja je jedan od glavnih komunikacijskih kanala uopće.
VANJA: Igor je to odlično opisao, pa što nadodati… Želimo avionom letiti na sastanke. 🙂 Širokim asortimanom dugogodišnjeg rada pokazali smo da imamo dar za pakiranje. Ambalaža daje snažan statement branda i čini osnovni komunikacijski kanal koji je potreban i velikim i ‘malim’ brandovima, kako proizvoda tako i usluga. Tržišni potencijal je zaista velik, u IMAGU imamo stručan tim specijaliziran za izgradnju vizualnog identiteta i odlučili smo argumentirano i aktivno proširivati bazu klijenata upravo u tom području.
Kako vidite budućnost oglašavanja, a kako viralnog marketinga? Da li mislite da je došlo do prezasićenosti tržišta standardnim kanalima komunikacije ili postoji još kreativnih rješenja za razvoj istih?
IGOR: Internet je u jednu ruku precijenjen, a u drugu ruku podcijenjen. Precijenjen je u tome da se u svakoj kampanji forsiraju web banneri koji služe samo da ih ljudi zatvaraju uz par prigodnih psovki ako ne mogu naći skriveni iksić.
Podcijenjen je u tome da se nedovoljno koristi kao kanal koji može svakom ‘klasičnom’ mediju pružiti priliku da ga primijeti ogroman broj ljudi, odnosno da postane viralan. Ono što je bitno je sadržaj, odnosno kvalitetna priča.
U vrijeme interneta sve može biti masovni medij za komunikaciju, od kutije šibica pa do polja pšenice u Slavoniji jer ako je ideja dobra, tu priču će onda vidjeti milijuni ljudi putem interneta. Dok ćemo robovati izlizanoj formi cjelovitih kampanja kroz 360°, na način da silujemo iskorištavanje svih ATL medija, bojim se da nema nekog velikog napretka.
VANJA: Ja vjerujem u 360. Ciljna skupina živi 360 živote. Smatram da je jedina budućnost komunikacije upravo kvalitetna integracija svih kanala koje treba maksimalno kreativno i učinkovito iskoristiti. Morat ćemo poraditi i na iskrenosti komunikacijskih poruka. Svaki brand ima svog kupca, brojni trebaju prestati pokušavati biti što nisu i ponositi se onim što jesu. Brandovi koji lažu će brzo, a u budućnosti još i brže (zahvaljujući internetu), dobiti ‘pinokijev’ nos. Relevantan sadržaj i konstantan razvoj inovativnosti na svim područjima je nužan za opstanak, a kamoli napredak.
Pitchiranje u Hrvatskoj – vaše mišljenje?
IGOR: Nek ide sve više u 3(+1) pitch…
VANJA: Po meni je jedini opravdani pitch onaj na kojem odabireš agenciju s kojom ćeš surađivati barem 3 godine. U Hrvatskoj imamo praksu brojnih besmislenih projektnih pitcheva koji neproduktivno iscrpljuju tržište. Iskreno smatram da od pitcheva najveću štetu imaju upravo klijenti. Zamislite da se svo to utrošeno vrijeme zaista kvalitetnih ljudi koje ‘vuku po pitchevima’ upregne u naručene projekte umjesto da ga se ‘baca u smeće’ kad 3 agencije izgube, a samo 1 (možda) dobije. Što se tiče rokova, reći ću slijedeće: Sve se može! Ali: www.youtube.com/watch?v=jgvx9OfZKJw.
Kako biste opisali idealnog klijenta? Da li to postoji?
IGOR: Nema idealnog klijenta, kao što nema niti idealne agencije. Međusobno poštovanje i razumijevanje je ključna formula. Živciraju me stereotipi o glupim klijentima i kreativnim agencijama. Držim se nekog mota da malo koji klijent može biti toliko glup, koliko mi možemo biti kreativni pa da zajedno napravimo super stvari. Ovi drugi su iznimke koje potvrđuju pravilo.
VANJA: Ja ne znam kako to Igor misli, pa IMAGO je idealna agencija! A i idealni klijenti postoje! Mogu reći da sam ih upoznala nekoliko u životu i iznimno ih cijenim. Idealan klijent u agenciji vidi dugoročnog partnera koji će mu pomoći realizirati vlastite ciljeve na obostranu korist. Ko i u svakoj vezi, imamo ups and downse, ali iskrenost, otvorenost, uvažavanje i poslovna ljubav uvijek stvori nešto više i bolje.
Što očekujete u 2014. godini?
IGOR: Da će nažalost proletjeti u trenu kao i ova.
VANJA: Ništa ne očekujem, ali aktivno radim na tome da bude još i bolja od 2013., kao i svaka naredna.