Sean Poropat: Young Lions pruža mladim kreativcima neprocjenjivo iskustvo koje će im koristiti tijekom cijele karijere

Prijave na natjecanje Young Lions Croatia 2025. traju do 28. veljače, a svi prijavljeni imat će priliku testirati svoju kreativnost i vještine rješavanja zadataka pod pritiskom 7. i 8. ožujka, kada će se natjecanje održati uživo. Pobjednici ovog prestižnog natjecanja predstavljat će Hrvatsku na natjecanju Cannes Young Lions, gdje će odmjeriti snage s najboljim mladim kreativcima iz cijelog svijeta.

Na čelu je ovogodišnjeg žirija domaćeg izdanja Young Lionsa Sean Poropat, s kojim smo razgovarali o izazovima i prilikama koje Young Lions pruža, kako se najbolje pripremiti za intenzivni 24-satni format natjecanja, što čini pobjednički projekt te zašto bi mladi kreativci trebali iskoristiti ovu jedinstvenu priliku. Njegove odgovore pronađite u nastavku!

Foto: Vana Katančić

Prošle godine pridružili ste se žiriju prestižnog festivala kreativnosti Cannes Lions, gdje i pobjednici našeg natjecanja Young Lions dobivaju priliku natjecati se na svjetskoj razini, a ove godine predsjedate žirijem domaćeg natjecanja Young Lions! Kako biste ocijenili i usporedili hrvatsko tržište sa svjetskim; što hrvatski mladi lavovi trebaju znati o globalnoj sceni?

Hrvatski mladi lavovi trebaju biti svjesni visoke globalne konkurentnosti, prilagoditi se međunarodnim standardima, razumjeti različite kulture i publike, pratiti tehnološki napredak, graditi mrežu kontakata i temeljiti kreativnost na čvrstim strategijama. Ključ je uspjeha u kulturi koja potiče inovacije i kreativnost. Kulturi koja potiče dubinsko razumijevanje ljudske prirode, empatiju, kritičko razmišljanje i sposobnost stvaranja priča koje rezoniraju na dubljoj, emotivnoj razini, izvan površnog sjaja i trendova.

Natjecanje Young Lions posebno je po svom uzbudljivom 24-satnom formatu brainstorminga i osmišljavanja najboljeg rješenja. Da ste na mjestu natjecatelja, kako biste se vi pripremili za natjecanje?

Prije svega, doooobro bih se naspavao. Dobar i kvalitetan san je supermoć! Osim toga, organizirao bih si prehranu, energetske zalogaje te puno tekućine. Ključno je da u tih 24 sata imate energije i da ste fokusirani (ne pretjerujte s kavom). Napravio bih također grubi raspored aktivnosti koje će podržati taj 24-satni napor. Usredotočio bih se na rješavanje problema po fazama, počevši od najvažnijih elemenata. Ne bih se previše zadržavao na detaljima u prvim fazama. Cilj je brzo razviti funkcionalnu ideju, a kasnije ju polirati.

Kako biste rasporedili svoje vrijeme, biste li iskoristili svih 24 sata za rad ili biste odvojili dio vremena za odmor?

Svatko ima neki svoj ritam, pa pitanje kada i koliko odmora ovisi o pojedincu i o njegovim godinama 🙂 Što se mene tiče, ja bih sigurno puno odmarao, ali u kratkim blokovima, ne duljim od 20 min sna. To bih činio nakon svake određene faze, recimo da bi to bile: istraživanje, strategija, koncept, implementacija, prezentacija. Ta mi se metoda uvijek pokazala izvrsnom kada je u pitanju pritisak. Ali ljudi su različiti. Meni treba odmora, dok primjerice moja Jelena najbolje funkcionira u fazi pritiska i u zadnji čas. Bitno je i da se poštuju individualni ritmovi unutar natjecateljskog para.

Što Young Lions pruža mladim kreativcima i zašto biste im preporučili da se prijave? Kako sudjelovanje može utjecati na njihov profesionalni i osobni razvoj?

Young Lions pruža mladim kreativcima neprocjenjivo iskustvo koje će im koristiti tijekom cijele karijere. Preporučio bih im sudjelovanje zbog intenzivnog 24-satnog brainstorminga koji potiče kreativnost pod pritiskom, priliku za stjecanje novih znanja i vještina, umrežavanje s drugim talentiranim mladim kreativcima i renomiranim profesionalcima u industriji te izgradnju samopouzdanja i kompetencija.

Sudjelovanje može značajno utjecati na profesionalni i osobni razvoj. Young Lions više je od natjecanja – to je platforma za rast, učenje i izgradnju uspješne karijere. A tek ako pobijede – iskustvo natjecanja u samom Cannesu i sudjelovanje u najvažnijem festivalu za našu industriju – poseban su doživljaj. Potaknuo bih i agencije da prijavljuju svoj mladi kadar jer će im to sigurno osigurati važne kreativce i stratege u budućnosti, čime utječu na pravilan tijek razvoja naše industrije.

Foto: Vana Katančić

Kojim ćete se kriterijima voditi pri žiriranju i odabiru najboljih radova? Što, po vama, mora imati pobjednički projekt?

Prilikom ocjenjivanja radova važni će biti kreativnost i inovativnost, originalnost i izvanrednost u pristupu. Ideja mora biti strateški promišljena i relevantna za zadani brief, učinkovito rješavati problem i, dakako, ostvarivati postavljene ciljeve. Izvedba mora biti profesionalno prezentirana, a rad jasno i uvjerljivo komunicirati ideju, ukazivati na duboko razumijevanje ciljne publike i njihovih potreba, s potencijalom za stvarni utjecaj.

Pobjednički projekt, po mom mišljenju, mora imati sve navedene kvalitete, ali posebno se istaknuti svojom inovativnošću i onim nečim što se ne može unaprijed zadati ni predvidjeti. To je rad koji ne samo da rješava zadani problem već i ostavlja trajan dojam i inspirira druge.

Eto, ništa lakše!

Prijave se zatvaraju 28. veljače, stoga se žurno uputite na službene stranice i ispunite prijavnicu!