Intervju s Ivom Hlavka, direktoricom Grey Zagreb

Iva Hlavka - Grey ZagrebKino ili kazalište?:  Kazalište.
Slatko ili slano? Slatko.
Pas ili mačka?: Definitivno pas :).
Jutro ili večer?: Večer.

Recite nam nešto o ključnim trenucima koji su obilježili agenciju Grey Zagreb u proteklih nekoliko godina?

Kad god razmišljam o tome što smo u posljednijih 5 godina radili i napravili u agenciji, nesvjesno se osmjehnem i obuzme me neki jako dobar osjećaj. Naime, u tom periodu je Grey prošao vrlo ozbiljnu transformaciju te smo do danas zaposlili izuzetan tim ljudi s kojima je svaki novi projekt nova zanimljiva igra, stvorili Antu i Darinku, Zagrlili život s Vipom, osvojili brojne nagrade, a trenutak koji je obilježio kraj 2013. ulazak je u strateško partnerstvo s agencijom Entourage i stvaranje nove digitalne agencije Grey Entourage.

Koje su bile vaše prekretnice?

Moja osobna prekretnica u poslovnom životu bio je trenutak kada mi se 2008. godine pružila prilika da, tada posrnuli, Grey pozicioniram tamo gdje pripada: među najjače agencije na tržištu. Dobar je osjećaj ostvariti cilj :).

No, kako bismo održavali tu poziciju nužno je neprekidno praćenje tržišnih kretanja, novih trendova, postavljanje letvice iz projekta u projekt sve više i više pa stoga svaki takav poslovni korak predstavlja manju ili veću prekretnicu.

Posao direktora u Greyu je očito prepun izazova. Koji su neki od uobičajenih mitova o čelnim ljudima reklamnih agencija?

To biste trebali pitati moje suradnike 🙂 No, šalu na stranu. Dok nas neki doživljavaju kao ljude koji živimo u nekom paralelnom svijetu gdje je sve fantastično i šareno, drugi nas doživljavaju kao ljude koji odučujemo o sudbinama tuđih budžeta i koji smo još za to i plaćeni. Ali, kao što kažete – to su mitovi. Ono što je svakodnevica svih agencijskih ljudi, pa tako i čelnih, svakodnedvno je ulaganje u posao kojim se bavimo, razmišljanje kako danas stvari napraviti bolje nego jučer, živjeti život brandova koje su nam klijenti povjerili na brigu i čuvanje. Biti na čelnoj poziciji u agenciji znači neprestano rad agencije dizati na viši nivo kako bismo bili u mogućnosti odgovoriti na sve zahtjeve koji se pred nas postavljaju, a istovremeno ne gubeći iz vida da je temelj uspjeha dobra kemija kako između internih agencijskih timova tako i između klijenata i agencije.

Na kraju krajeva, naš se posao bazira na ljudima i kreativnosti, a to su dvije, usuđujem se reći, porculanske kategorije: predivni kada je sve ok, razbijeni u sitne komadiće ako se prema njima ne odnosimo s pažnjom.

Greyu se od prosinca pridružila agencija Entourage. Kako je došlo do povezivanja?

Ovu našu priču najbolje opisuje moj kolega Dubravko Opašić CSD/COO, pa ću kao odgovor na ovo pitanje “posuditi” njegove riječi: “Višegodišnja strategija Grey grupe je privlačenje stručnjaka i top talenata u svim područjima komunikacijskog businessa. Ida je netko koga već dulje vremena pratimo i koga smo detektirali kao partnera s kojim želimo napraviti digital footprint u regiji. Udruživanje kompanija je logičan strateški potez u ovim ekonomski turbulentnim vremenima i cilj je da takvim udruživanjem svaka od kompanija u partnerstvo donosi ono u čemu je najbolja. Upravo stoga će ovo partnerstvo Grey Entourage koji objedinjuje globalni know-how i alate koje razvijaju Grey/Possible i  lokalnu ekspertizu baziranu na dubinskom poznavanju digital potencijala, našim klijentima osigurati još snažnije tržišne pozicije i dodanu vrijednost njihovim brendovima.”

Agencije su se počele sve jače usmjeravati u digitalnom pravcu. Istovremeno se kreativci suočavaju s većim izazovima no ikad prije. Što mislite o tome i kako vidite struku danas?

Zapravo je sve to povezano u jedinstvenu cjelinu. Kreativa je uvijek trebala i treba na najbolji način koristiti snagu medija i tehnologija koje vremena donose: bilo da govorimo o čudu tehnike zvanom TV koje je prije više dekada pokrenulo revoluciju u oglašavanju, bilo da govorimo o platformama, društvenim mrežama, dvosmjernoj komunikaciji. Vrhunska kreativnost i promišljanje ispred vremena u kojem živimo su uvijek bila mjerila uspješne agencije, a danas to dokazujemo na više platformi i screenova istovremeno. Dobar odnos s klijentom je u ovim superbrzim vremenima možda važniji neko ikada prije, pa svakodnevna suradnja s klijentima znači puno više od agenciskjog angažmana od 9 do 17. Znači zajednički rast i probijanje kroz kaos koji nas na tržištu okružuju.

Struku danas karakterizira neprestana promjena (sve što je danas ujutro IN, do ručka je već pomalo OUT), orjentiranost prema tehnološkim mogućnostima, stvaranje zanimljivih contenta… Tko stane, pa makar i na trenutak, izgubit će momentum koji će vrlo teško nadoknaditi.

Članica ste Uprave HURA-e koja se intenzivno bavi regulacijom agencijskih natječaja. Kako biste opisali ideju iza inicijative, zašto je agencijama toliko važna?

HURA kao interesno udruženje agencija kao jedan od svojih primarnih zadataka ima osiguravanje poticajne klime na tržištu na kojem agencije posluju. No, bitno je istaknuti da nam je cilj ovom regulacijom u cjelosti podići oglašivačku industriju na viši nivo i time omogućiti da i klijenti dobivaju ono najbolje od agencija, a da su agencije partneri, a ne lako zamjenjivi dobavljači. Želja nam je da svi mi koji sudjelujemo u pitch procesu razmišljamo o njemu kao o putu ka najboljem rješenju za postavljeni zadatak. Da bismo u tome uspjeli, velika je odgovornost na nama agencijama jer imamo obavezu i želju pružati vrhunska komunikacijska rješenja, a od klijenata očekujemo da u cijeli proces uđu razumijevajući što je sve s njihove i naše strane nužno da bi ishod bio za sve uključene zadovoljavajući i u skladu s profesionalnim kriterijima.

Koji su glavni aduti pitch regulacije?

Ono što je izuzetno bitan element ove regulacije je razumijevanje što je potrebno da bi ishod pitcha bio na najvišem nivou. Adut je da kroz preporuke oglašivačima komuniciramo kako na što kvalitetniji način provesti pitch uzimajući u obzir sve parametre koji na to utječu: nužnost organiziranja pitcha da/ne, broj pozvanih agencija, rok koji agencije imamo za rad na projektnom zadatku, način odlučivanja o ishodu pitcha… Pri tome želimo da i sve agencije koje su prisutne na tržištu (a prvenstveno HURA članice) i oglašivači prepoznaju koje im prednosti donosi uređeno tržišno okruženje – bolji natječaji, kvalitetnija rješenja, zadovoljniji sudionici (oglašivači i agencije), bolji temelj za uspostavljanje buduće suradnje, transparentnost odnosa itd., a sve s konačnim ciljem da smo svi zadovoljni i uspješni u poslu kojim se bavimo.

Koji dio vašeg posla je najteži i gdje crpite inspiraciju?

Najzahtjevniji, ali ne i težak dio posla je onaj u kojem je, neovisno o realnim problemima koji nas svakodnevno okružuju, potrebno neprestano nalaziti dobre stvari i na njima graditi uspjeh kako agencije tako i svakog ponaosob. To naravno iziskuje mnogo uložene energije, no osjećaj koji dobar rezultat pruži je nešto zbog čega imam energiju za opet i ponovno. Inspiraciju su mi, bez lažnog uljepšavanja, adrenalin koji se osjeća u agenciji pri svakom novom projektu.

Što biste još željeli postići u karijeri?

Grey kao globana mreža pruža zaista niz mogućnosti za razvoj, pa se tako, gledajući unaprijed, iskorak u globalnu priču čini se kao logičan korak. No, prije toga imam još puno planova koje želim ostvariti lokalno i regionalno.

Sezona natjecanja je pred nama. Unazad nekoliko godina bilo je mnogo odličnih kampanja iz vaše kreativne radionice, ali i nagrada. Kako ih doživljavate?

Svaka nagrada je posebna na svoj način i priznanje za dobro odrađen posao. Naravno, da su nam najslađe one u kojima je sve objedinjeno: odlična kreativnost, uspjeh koju je ta kreativnost donijela brandu i zadovoljan klijent. U poslu gdje se ljudski potencijal angažira nerijetko 117%, nagrada za uluženi trud, znanje i energiju ima funkciju svojevrsne energetske injekcije koja nam je svima potrebna da u budućim kampanjama budemo još bolji. Mislim da to vrijedi i za klijente i za agencije…

Kao agencija koja je u 100% stranom vlasništvu, globalni uspjeh nam je također izuzetno bitan. Stoga titula koju smo osvojili: Adweek globalna agencije godine 2013. potvrda je da smo, zahvaljujući stvaranju jedinstvene kreativne kulture te strateškom udruživanju s novim partnerima, na pravom putu.

I za kraj, imaju li simpatični čovječuljci s vašeg websita ime?:)

Na svakom tržištu im dodjeljujemo imena koja mijenjamo prema trenutnoj inspiraciji:).
Ukoliko vas na nekoga podsjećaju ili vas inspiriraju – recite nam kako biste ih vi nazvali :).