Intervju sa Senadom Mehdinom, direktorom agencije TBWA Zagreb

Senad: jedan od 7 milijardi, željan izazova i znatiželjan da otkrije nešto novo
Omiljeni brend: adidas
Da ne radim ovo bio bih: triatlonac
U slobodno vrijeme…: Koje slobodno vrijeme? Radim stvari koje me vesele.
Najveći izazov: biti zadovoljan sa svakodnevicom
Za 10 godina vidim se: sretan i ostvaren, privatno i poslovno, radeći s puno energije na novom, zanimljivom projektu.

 

Senad u nekoliko rečenica…

Svoja radna iskustva skupljao sam radeći u nekoliko različitih manjih i većih tvrtki i samostalno u svojoj tvrtki, uglavnom u području prodaje i promidžbe.

Zadnjih 7 godina, intenzivnije radim u marketingu, od čega 5 godina u TBWA na različitim poslovnim projektima za različite klijente, od event managementa, account handlinga, new businessa do današnje uloge direktora TBWA Zagreb.

Što najviše volite u poslu kojim se bavite?

Definitivno je to pozitivni stres i energija, pri svakom novom briefu koji klijent dostavlja. Interne vibracije koje tu nastaju počevši od prvog maila, pa sve do finalnog rješenja objavljenog u određenom mediju, temelj su na kojem kreirate vlastitu prepoznatljivost. Pri tome se svim srcem borite da uvjerite klijenta da je ideja/rješenje koje prezentirate vrijedna implementacije i da će vam oboma donijeti benefite.

Predznak te vibracije koja u agenciji nastaje, određuje njezin karakter i čini je poželjnom potencijalnim klijentima. Dobar izbor suradnika presudan je za pozitivne vibracije koje želimo odaslati prema našim klijentima i javnosti koja nas okružuje. Uvjeren sam da TBWA Zagreb ima takvu pozitivnu energiju i da uz pomoć iste i uz sva generirana znanja iz iskustva u radu s najvećim globalnim klijentima, nudi zanimljivo okružje za rad svojim zaposlenicima i “ono nešto” što čini razliku i privlači potencijalne klijente.

Što biste istaknuli kao ključno u ovom poslu?

Ključni su ljudi i njihova volja i energija koju ulažu u posao. Konstantna iskra koja pokreće i tjera pojedinca da uz snažnu ideju stvori nešto novo, bolje, drugačije, unaprijedi sebe i okolinu u kojoj se nalazi. Ali osobno mislim da čovjek mora biti blago neurotičan da bi mogao raditi ovaj posao i konstantno se motivirati da odgovori na sve izazove.

Gdje pronalazite inspiraciju i na koji način pratite trendove na tržištu?

U današnje vrijeme kad je gotovo sve viđeno i kada nam uvijek nedostaje koja minuta u radnome danu, teško je pronaći inspiraciju.

Pored mnoštva inspirativnih radova iz TBWA networka, trudim se pratiti i sva značajnija zbivanja na lokalnim i globalnim festivalima, radove kolega iz drugih agencija, kao i radove i poslovanje nekih mladih još neprepoznatih “likova” koji tek dolaze.

U privatnom životu to su moja žena i djeca, koji konstantno pune moje generatore energije i podsjećaju me na ono “bitno”.

Po vašem mišljenju, u kojem smjeru se kreće domaće tržište? Što bi svatko od nas mogao napraviti kako bi ono raslo i dalje se razvijalo?

Domaće tržište prilično se raslojilo u zadnjih nekoliko godina. Iako bi se površno moglo zaključiti da je zadnjih 10-ak godina posao “raspoređen” između ključnih igrača, mnogo je agencija doživjelo značajne promjene, nastale su mnoge nove manje agencije koje su se nametnule svojom kreativnošću i fleksibilnošću. Dakako da globalna recesija, koja se reflektira i na naše poslovanje već nekoliko godina, definitivno ne pomaže razvoju. Budžeti klijenata su u padu i nema spremnosti za eksperimentiranje s kreativnim iskoracima. Traže se sigurna rješenja uz najbolju moguću cijenu. Konstantna potreba za racionalizacijom na troškovnoj strani ne ostavlja puno prostora za željeni razvoj. No, entuzijazam i optimizam pojedinaca koji su spremni napraviti “nešto” oduvijek su bili glavni pokretači i kao takvi nisu za podcijeniti i u današnjim vremenima.

Prema vašim iskustvima, jesmo li daleko od drugih europskih agencija, ima li to svoje prednosti?

Kako smo u TBWA Zagreb dio globalnog networka, ne mogu reći da vidim kreativno ili organizacijsko kaskanje za kolegama iz Europe. Interne procedure i metodologija rada identični su onima koje koriste kolege u Europi. Osobno smatram da nedostaje hrabrosti i volje na strani nekih klijenata da se napravi odmak od globalnih i sigurnih rješenja i dopusti agenciji da kreira novi posao, radeći ono što najviše voli. Nažalost smo često u situaciji da adaptiramo globalna rješenja premda za ista imamo i boljih lokalnih, no to je ujedno i izazov da unutar ograničenog prostora za kreativnost postignemo maksimum za svog klijenta.

Urediti bi se mogli odnosi na tržištu na kojem djelujemo i to na način da u svakom trenutku postoji transparentna informacija o natječaju na koji se odaziva uključujući i informaciju o kompenzaciji za angažman.