Iza kulisa uspješnih kampanja agencije McCann vodi nas Iva Šimunović

Razgovarali smo s Ivom Šimunović, account menadžericom, agencije McCann Zagreb.

Iva, radite na poziciji Account managera u McCannu. Što vas je privuklo na rad u industriji tržišnog komuniciranja?
Tijekom studija odradila sam studentsku praksu u marketinškoj agenciji, tada sam htjela provjeriti kako naučena teorija izgleda u praksi. Također oduvijek me zanimalo kreativno izražavanje, pogotovo izražavanje u kratkim formama koje je u svijetu oglašavanja posebno izazovno s obzirom da u zadanim formatima trebamo uklopiti vrijednosti brandova, usp proizvoda, istraživanja tržišta te ostvarivanje zadanih poslovih ciljeva. Bez obzira što je rad u agenciji zahtjevan, ono što me i dalje veseli je širina mogućnosti, novi projekti koji svaki put pomiču granice poznatog te nas nauče nečemu novome.

Kako vas je put doveo u McCann?
Nakon prethodnog radnog iskustva u dvije velike agencije, na inicijativu iz McCanna Zagreb, agenciji sam se pridružila prije malo manje od 2 godine. U to vrijeme McCann je radio na širenju tima, znala sam da u agenciji rade sjajni pojedinici koji čine odličnu sinergiju. Prednost je bila i što je agencija dio svjetske grupacije McCann Worldgroup, koja djeluje u više od 120 zemalja, kao i I&F McCann Grupe sa iskustvima i ekspertizom dostupnima unutar mreže. Prvenstveno za mene je to bio veliki izazov i odgovornost da opravdam ukazano povjerenje.

Koja je po vama najvažnija osobina dobrog Account managera?
Dobar voditelj projekata ima širu sliku zadanog projekta, postavlja prava pitanja te ima jasno definirane zadatke za sve članove kreativnog tima koji sudjeluju u realizaciji projekta. Jedna od najvažnijih osobina je svakako mogućnost sumiranja podataka te reartikuliranje u zadane ciljeve. Zatim postavljanje financijske konstrukcije projekta unutar zadanog budžeta i definiranje vremenskog okvira za realizaciju istoga. Kad bih sve navedeno trebala sažeti rekla bih da voditelj projekta treba imati dobre komunikacijske vještine, uz dozu spretnosti i brzine. Vođenje projekata nosi veliku odgovornost, a s time i velike zahtjeve i odricanja s obzirom na dinamiku u agencijskom životu.

Surađivali ste na novoj kampanji za bonbon pod nazivom “Okružite se gigabajtima”, a koja je proteklih dana izašla s tri nova scenarija. O čemu se ovog puta radi?
U novoj kampanji smo trebali jasno prikazati veličinu novog internet paketa uz jaki brand awareness. Sukladno tome, prepoznatljivim optimističnim bonbon bojama smo obojali televizijski prostor, društvene mreže i brojne druge digitalne površine, prodajna mjesta te OOH kanale prenoseći jasnu poruku kampanje: Kad si u bonbonu, nikad nisi sam, kamo god se okreneš – gigabajti su oko tebe!

Kako ste vi i vaš kreativni tim došli do ideje? Što vam je bila misao vodilja?
Ekipa iz bonbona je došla s briefom za novu super ponudu i to nam je ujedno bila misao vodilja: kako prezentirati novu ponudu kroz svijet bonbon korisnika. Ideje su se množile, kreativni tim je osmislio puno koncepata koje smo prolazili zajedno s bonbon timom. Na zajedničkim radnim sastancima iz zadanih koncepata razvijali smo moguće smjerove kampanje. Temeljem toga “isplivali su” koncepti koji su na najbolji način ispunjavali postavljene kriterije te smo se u daljnoj razradi odlučili za koncept “Okruži se gigabajtima!” razvijen u tri scenarija za sve komunikacijske kanale oglašavanja, s posebnim naglaskom na online.

Što ste prepoznali u bonbon brendu, odnosno što je bilo ono što vas je odmah privuklo da krenete surađivati s Hrvatskim Telekomom?
McCann Zagreb surađuje s Hrvatskim Telekomom već niz godina, a dio te suradnje su bonbon projekti. bonbon brand je poseban jer ima određenu slobodu komuniciranja, zbog toga su neposredniji i slobodniji u obraćanju korisniku. To se izvrsno nadopunjuje s našim kreativnim timom, što je rezultiralo sjajnim rezultatima na ovogodišnjim Danima komunikacija, od nagrada za bonbon Rollover kampanju, kino oglasa do titule oglašivača godine za našeg klijenta.

Riječ je o, sad već, prilično dugotrajnoj i uspješnoj suradnji. Što je najvažnije u odnosu klijenta i agencije?
S bonbonom doista imamo odličnu suradnju, sjajno se razumijemo i nadopunjavamo. Povjerenje bih istaknula kao nešto najvažnije. Povjerenje između agencije i klijenta s jednim ciljem – napraviti najbolji mogući rezultat koji zadovoljava visoko postavljene kriterije kako sa strane klijenta tako i s profesionalne strane. Bitno je razumijeti poslovanje klijenta, a uz kvalitetnu komunikaciju rezultat ne može izostati.

S kampanjama za Hrvatski Telekom osvojili ste niz nagrada na Danima komunikacija prošle i pretprošle godine. One su prepoznatljive, a neke od njih čak odgajaju publiku po kinodvoranama zbog čega su već postale legendarne. Jeste li očekivali da će polučiti toliki uspjeh?
Za svaku kampanju dajemo maksimalno, svi projekti su jednako važni te svima pristupamo s maksimalnim angažmanom, a ono puno važnije s maksimalnim entuzijazmom. Ne postoji univerzalno pravilo kako doći do uspješne komunikacije i rezultata, to je splet čitavog niza faktora od kvalitetnog tima do ideje, odabira produkcije i egzekucije. Sam uspjeh nije početna premisa od koje polazimo, puno važnije je napraviti kvalitetan rad, a to je dinamičan proces u kojem svi u timu trebamo dati svoj maksimum. Tada nastaju kampanje koje su prepoznatljive i koje ostavljaju trag. Dobro je biti na prihvatljivom rubu, i za klijenta i za agenciju jer tada nastaju najbolji radovi. Kada je pojedini rad nagrađen i od strane struke, onda je i uloženi trud postao opipljiv.