Pioniri Communications: Ne prihvaćamo da uobičajena kreativnost postoji, uobičajeno kreativno nije kreativno
BalCannes je natjecanje koje već dugi niz godina prepoznaje najbolje i najkreativnije projekte u regiji, a najveće priznanje, Grand Prix BalCannesa, ove je godine osvojila srpska agencija Pioniri Communications za projekt Metalac x Konstrakta – Umetnica mora jesti kuvano na kojem su surađivali s Metalcem. Tim smo povodom pitali Slavicu Božić (Account Director) i Bojana Šaptovića (Creative Director) koji savjet za uspjeh mogu dati drugim agencijama, a u nastavku pročitajte i kako oni pri svakodnevnom radu potiču kreativnu atmosferu.
Još jednom čestitamo na Grand Prixu BalCannesa u protekloj natjecateljskoj sezoni! Možete li s nama podijeliti svoju definiciju uspjeha – koji su koraci za koje vjerujete da su doprinijeli odličnom rezultatu koji je vaša agencija postigla?
Bojan: Prijavili smo jedan rad i nadali se najboljem. To najbolje se dogodilo, pa bi naše definicija uspjeha bila – prijavite svoj najbolji rad ili radove s najboljim rezultatima.
Slavica: Rad, rad i rad. Dobro poznavanje potreba i mogućnosti klijenta, odnosi koji se grade kroz godine i individualan pristup svakom projektu ili zadatku. Citirala bih Edi Kantora – Potrebno je 20 godina za uspjeh preko noći. U našem slučaju recimo suradnja s Metalac brendom s kojim smo i odnijeli nagradu u protekloj natjecateljskoj sezoni traje punih 12 godina.
BalCannes je poznat po tome da slavi iznimnu kreativnost i kreativnu inovaciju. Kako u agenciji pri svakodnevnom radu potičete kreativnu atmosferu? Kako izaći izvan uobičajenih (kreativnih) okvira prilikom stvaranja novih kampanja?
Bojan: Dave Trott kaže da je kreativnost možda posljednja nepoštena prednost koju legalno imamo u odnosu na konkurenciju. Ne prihvaćamo da uobičajena kreativnost postoji, uobičajeno kreativno nije kreativno.
Stanje u industriji iznimno je kompetitivno i agencije se konstantno moraju prilagođavati promjenama. Što su po vama najveći izazovi i nove prilike s kojima se regionalna oglašivačka industrija konstantno susreće, a kako se osobno nosite s njima?
Bojan: Najveći izazov nam je da dokažemo da i dalje postoje ljudi koji su zahvalni, vrijedni i ispravni. Sljedeći izazov – uvjeriti klijente da je do njih isto koliko je i do nas. Ne pravi se ništa posebno i novo u komunikaciji promjenom ambalaže na svake dvije godine ili mijenjanjem agencije jednom godišnje. Ako stalno nešto mijenjate, možda je do vas?
Slavica: Rezanje budžeta je glavni problem marketingaša ove godine. Dobra ideja je osuđena na propast ako nema dovoljno novca koji bi joj bio vjetar u leđa do njene realizacije. Mi smo kreativna industrija, naše ideje, nekad i vrhunske su naš proizvod i ne mogu biti besplatne. Očekuje li se to s druge strane? Iznenadit ćete se koliko je to često. Edukacija tržišta, edukacija klijenata i suradnika jedini je način da se ovi problemi bar djelomično riješe.
Koji biste savjet za uspjeh dali drugim agencijama, koje su možda tek na svojim počecima?
Bojan: Agencijama u Srbiji je izgleda sasvim OK da plešu kako drugi sviraju. Pa bi moj savjet bio da zasviraju nešto svoje. Ali pusti agencije, prije bih dao savjet zaposlenima u agencijama da dobro biraju gdje će raditi i da traže jasne stavove i razvijene kulture kod poslodavaca.
Slavica: Shvatite sve kao igru, jer marketing je najbolji posao na svijetu. Budite odvažni, drugačiji, dajte sebi prilike da pogrešite. Nema boljeg učitelja od vlastitih grešaka.
A kako postići uspjeh na BalCannesu? Što nam pripremate za novu natjecateljsku sezonu?
Bojan: Budite objektivni i samokritični, ne trčite za uspjehom, to se stiže i sa 10K hodanja dnevno. A u novoj natjecateljskoj sezoni neka bude onako kako svi zajedno odlučimo. Pioniri smo, a to je množina.
Kasni prijavni rok otvoren je do 27. 11., te se više neće produljivati, stoga ne propustite priliku prijaviti se s izvrsnim projektima na kojima ste radili u prethodne dvije godine! Dvogodišnji kvalifikacijski period obuhvatit će projekte realizirane od 20. kolovoza 2021. do 16. studenog 2023. Na natjecanje se mogu prijaviti cjelovite, integrirane kampanje te pojedinačni, jedinstveni dijelovi unutar kampanje koji predstavljaju jednu ideju iz agencija iz Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Sjeverne Makedonije, Slovenije i Srbije.
Za inspiraciju možete pogledati veliki BalCannes Report s najboljim radovima regije na BalCannesu, a sve informacije dostupne su na službenim stranicama.