Razgovarali smo s Manuelom Šolom, izvršnom direktoricom agencije Komunikacijski laboratorij

Što povezuje Manuelu Šolu, Fridu Kahlo i Daniela Tammeta, a što stoji iza uspjeha Komunikacijskog laboratorija, saznajte u nastavku.

Iza vas je gotovo petnaestogodišnja i uspješna karijera. Što biste izdvojili kao svakodnevnu motivaciju i inspiraciju?

Ovisno o životnom ili poslovnom periodu različiti su izvori inspiracije, a najčešće su to upravo ljudi i projekti, bilo uspješno realizirani ili projekti koje tek planiramo ostvariti. Ljudski je i može se dogoditi da inspiracija nije uvijek na vrhuncu, ali važno je uvijek potražiti unutarnju motivaciju, naći izazov u poslu i dati najbolje od sebe u tom trenutku.

S kojom se uzrečicom možete najbolje poistovjetiti?

“Nothing is absolute. Everything changes, everything moves, everything revolves, everything flies and goes away.”  Frida Kahlo

“A passionate belief in your business and personal objectives can make all the difference between success and failure. If you aren’t proud of what you’re doing, why should anybody else be?” Richard Branson

Počeli ste s agencijom za PR i organizaciju događanja. Postoji li tajna dobrog eventa?

Ljudi pamte emocije i doživljaje, a ako želimo da posjetitelji zapamte event moramo im osigurati iskustvo i doživljaj koji će ponijeti sa sobom, pamtiti i prenositi drugima. Dostupne su nam zanimljive tehnologije koje mogu pomoći u pružanju nezaboravnog iskustva uzvanicima. Posebno nas vesele odvažni klijenti koji žele nesvakidašnji događaj za čiju organizaciju moramo pronaći nove i neočekivane načine prenošenja priče o njihovu brendu. Doživljaj i iskustvo vodilja su nam u uspješnoj organizaciji evenata.

Kakvim se pokusima bavi Komunikacijski laboratorij? Kojom se opremom služite i tko su vaši najiskusniji laboranti?

U Komunikacijskom laboratoriju bavimo se odnosima s javnošću, organizacijom događaja i digitalnom komunikacijom. Naši stručnjaci, kako biste vi rekli laboranti, neprestano se educiraju i usavršavaju svoje vještine kako bi brzo i spretno odgovorili na potrebe tržišta. Razvoj svakog stručnjaka prati se sustavom evaluacije i povratne informacije od strane menadžmenta agencije. Evaluacija i povratna informacija preduvjet su uspjeha i napretka, a takav stav provodimo u internim procesima, ali i u radu s klijentima. Rezultat spomenutih internih procedura je razvoj zaposlenika, kao primjer možemo navesti kolegicu koja je nakon višegodišnjeg rada kao PR senior upravo prešla na poziciju PR managera.

Odnedavno je portfolio Komunikacijskog laboratorija bogatiji za četiri klijenta. Čestitamo! Kako je došlo do suradnje, koja su vaša očekivanja? Riječ je o klijentima koji djeluju u različitim industrijama, stavlja li to pred vas neke nove izazove?

Ponosni smo zbog povjerenja koje su nam klijenti respektabilnih imena ukazali i spremni smo predanim radom odgovoriti na ukazano povjerenje. Naš cilj je pristupiti svakom klijentu kao da je jedini s kojim poslujemo. Svjesni smo koliki je izazov u današnje vrijeme dobiti nove klijente, ali i zadržati postojeće. Ključ uspjeha i obostranog zadovoljstva je predan rad, dobro poznavanje industrije i poslovnih ciljeva čijem ostvarenju želimo doprinijeti dogovorenim aktivnostima, bilo da je riječ o odnosima s javnošću, organizaciji događaja ili digitalnoj komunikaciji. Upravo poznavanje širokog spektra industrija je snaga agencije i naših stručnjaka. Očekivanja su nam ostvareni zadani ciljevi i zadovoljstvo klijenta našim radom, a svakim novim zadatkom i mi obogaćujemo svoja znanja i iskustvo.

Kakvim se otkrićima nadate u svome laboratoriju u idućih 5 godina?

Integracija je budućnost, upravo smo zato integrirali usluge odnosa s javnošću, organizacije događanja i digitalne komunikacije u jednu agenciju – Komunikacijski laboratorij. Povezivanje je nužno ne samo unutar agencije već i među agencijama, suradnja je neizostavan dio napretka i razvoja struke, a upravo se tome nadamo u nadolazećim godinama. Već sada smo prepoznali važnost suradnje i komunikacije s raznim odjelima tvrtke s kojom surađujemo, ne samo s komunikacijskom odjelom. Kako bi zaista dobro razumjeli i poznavali poslovanje klijenta, važno je poznavati njegove poslovne procese koje se odvijaju kroz više odjela.

Struka odnosa s javnošću u Hrvatskoj se suočava s nizom problema. Jedan od njih je i problem zabrane angažiranja agencija za odnose s javnošću u javnom sektoru. Kako to komentirate i gdje vidite potencijalna rješenja?

Znanje i iskustvo agencijskih stručnjaka za odnose s javnošću može doprinijeti uspješnom prenošenju poruka i jasnoj komunikaciji javnog sektora. Zabrana angažiranja agencija nanijela je štetu Vladi Republike Hrvatske, javnom sektoru, ali u konačnici i građanima. Posljedice zabrane rada javnog sektora s agencijama za odnose s javnošću možemo promatrati i kroz prizmu povlačenja odredaba o porezu na nekretnine. Ne ulazeći u pravičnost spomenutih odredba, smatram da je veliki doprinos njihovu povlačenju imala upravo nespretna komunikacija Vlade prema građanima, tj. izostanak komunikacije. Interpretacija zakona prepuštena je medijima i influencerima na društvenim mrežama umjesto jasne komunikacije te edukacija građana od strane Vlade. Rješenje problema nalazi se u transparentnoj javnoj nabavi i odabiru agencija za odnose s javnošću koje će surađivati s javnim sektorom.

Komunikacijski laboratorij jedna je od prvih agencija specijaliziranih za odnose s javnošću u članstvu HURA-e. Kako vidite svoj daljnji razvoj uz HURA-u?

Ponosni smo na članstvo Komunikacijskog laboratorija u Hrvatskom udruženju društava za tržišno komuniciranje. Aktivno podržavamo i nastavit ćemo podržavati rad HURA-e u okviru članstva koliko god možemo. Aktivno ćemo sudjelovati na Danima komunikacija, akademiji HOWtoWOW i prijavljivati projekte za prestižne nagrade poput Effiea.

Iduće godine očekuje nas novo izdanje Dana komunikacija koji su u svom posljednjem izdanju približili oglašavanje i PR. Tko vas se posebno dojmio na Danima komunikacija 2017 i koju inspirativnu osobu biste voljeli vidjeti na nekom od narednih festivalskih izdanja?

Na ovogodišnjim Danima komunikacija zaista smo mogli čuti impresivne predavače, ako moramo izdvojiti par onda bi to bili Mark Shayler, Alex Braun i Peter Sunde, suosnivač portala The Pirate Bay.

Predavač kojeg bi voljela vidjeti u Hrvatskoj je Daniel Tammet kojeg sam slušala u Londonu na The Indie Summit-u (The independent agencies global Leadership summit). Daniel je autist, ali ujedno i vrhunski stručnjak i znalac (autistični savant) koji me posebno inspirirao drugačijim pogledom na život i čije predavanje je proširilo moje vidike i percepciju svijeta.

Za kraj nam recite što biste izdvojili kao ključni element u ostvarivanju poslovnih ciljeva?

Fokus je ključan element u ostvarivanju poslovnih ciljeva. Gubitak fokusa se uvijek osjeti na poslovnim rezultatima. Naravno, postoje objektivne okolnosti koje nas mogu usporiti, ali upravo je zadatak menadžera izdignuti se iznad prepreka i naći novi put ka ostvarenju ciljeva. Ovakva stav nije jednostavno održati, ali je nužan preduvjet uspjeha.