Ana Csik i Mate Šola, pobjednici natjecanja Young Lions Croatia, ispričali su nam o svom iskustvu u Cannesu

"Držite se jednostavnosti. U panici je lako otići u sto smjerova, ali najbolja rješenja često su ona najjednostavnija i najdirektnija. I još važnije, ne zaboravite stati i nasmijati se usred kaosa", poručili su.

Nakon što su projektom The Art Can Contain It osvojili žiri i Grand Prix natjecanja Young Lions Croatia, Ana Csik i Mate Šola (McCann Zagreb) osigurali su si čast otputovati u Cannes, gdje su Hrvatsku predstavljali na ovom velikom svjetskom natjecanju za mlade kreativce. Saznali smo više o tom nezaboravnom iskustvu, a ispričali su nam detalje o natjecanju te za nas sabrali dojmove s festivala – intervju pročitajte u nastavku!

Kako je bilo doći u Cannes, staviti akreditaciju oko vrata i znati da tamo predstavljate domaću komunikacijsku industriju? Je li vas to dodatno motiviralo ili vam stvorilo malu tremu?

Ana: Osjećaj je bio potpuno nestvaran. Onaj trenutak kad staviš akreditaciju oko vrata i shvatiš da nisi tu samo kao posjetitelj, nego kao predstavnik Hrvatske – to stvarno nosi težinu. Osjetila sam odgovornost, ali i uzbuđenje što mogu biti dio nečeg tako velikog.

Mate: Bilo je uzbuđenje pomiješano s nervozom. Prvi put smo oboje bili u Cannesu i nismo znali što nas čeka. Nositi akreditaciju s imenom svoje zemlje daje određenu težinu – drago ti je, ali i osjećaš odgovornost. Naravno da se u pozadini stalno vrti pitanje kako će to sve ispasti, ali prihvatili smo to kao dio cijelog iskustva.

Možete li nam reći nešto o briefu koji ste dobili u Cannesu – što je bila tema, tko je bio klijent i jeste li odmah kliknuli s njom kao u hrvatskom natjecanju?

Ana: Brief nam je daala Bee:wild, organizacija koja se bavi očuvanjem prirode. Zadatak je bio potaknuti gradonačelnike da se osobno uključe u zaštitu oprašivača. Tema mi je bila jako zanimljiva već na prvu, otvorila je jako puno prostora za kreativnu interpretaciju. Za razliku od natjecanja u Hrvatskoj, s ovom smo idejom brzo kliknuli i našli smjer koji nam je sjeo.

Mate: Tema je bila spašavanje oprašivača u urbanim sredinama. Zadatak je bio uvjeriti gradonačelnike da im briga o pčelama i ostalim oprašivačima može pomoći i u vlastitoj političkoj karijeri. Brief mi se svidio, ali mi je zadatak u Hrvatskoj ipak bio draži.

Možete li nam ukratko reći koje kreativno rješenje ste ponudili žiriju? Da vam netko sad da 10 puta veći budžet za istu ideju – biste li nešto dodali i kako biste ju promijenili ili nadogradili?

Ana: Naš koncept krenuo je od ideje da gradonačelnici često ne ispune svoja obećanja, pa smo okrenuli priču: u našem rješenju, oni bezuvjetno pomažu “drugim gradovima” u očuvanju pčela. Tako gradonačelnik Londona pomaže Bruxellesu, Rim Parizu i slično, kako bismo pokazali da priroda nadilazi granice, politiku i osobni interes. Da imamo veći budžet? Definitivno bismo ideju prenijeli u stvarni svijet – povezali stvarne gradonačelnike, pokrenuli cross-city kampanju, aktivirali medije, uključili stvarne pčelare i lokalne zajednice. Ideja ima potencijal da preraste u stvarni pokret.

Mate: Ideja je bila učiniti politiku, odnosno politička obećanja nesebičnima, baš kao što su to oprašivači i priroda u kojoj djeluju. Kako je izgledala cijela razrada i egzekucija, pogledajte na vizualu koji smo izraditi u Cannesu:

Što vam je za vas bio Cannes moment – sjajno iskustvo koje bi samo na tom festivalu bilo normalno, a doma zvuči kao urbana legenda?

Ana: Totalno Cannes moment bio je zapravo – cijeli festival. Hrpa ljudi iz cijelog svijeta, prefora predavači koje inače gledam samo online i nenormalno dugački redovi za ulazak na predavanja. Doma bi to bio kaos, ali tamo je to najnormalnija stvar.

Mate: Totalan Cannes moment bio je piti koktele sa velikim facama iz industrije poput Javiera Campopiana. To ne doživiš svaki dan u Hrvatskoj.

Jeste li imali neku pjesmu za dizanje iz mrtvih dok ste radili na svom kanskom rješenju? Onu jednu koju biste si puštali kad mozak prestane surađivati?

Ana: U tim trenucima svaka pjesma me je razbudila i razvedrila. Nisam imala neku specifičnu na repeatu.

Mate: Tina Ivanović – Bunda od nerca. Tko zna, zna. 🙂

Kako biste jedno drugo opisali u natjecateljskoj situaciji? Tko paničari, tko smiruje, a tko donosi pizzu?

Ana: Ja sam ta koja verbalizira stres, ali opet bez dizanja panike. Za Matu bih rekla da je više tiha voda – sve ga muči iznutra, ali izvana miran. Pizzu je netko spalio u pećnici dan prije, khmmm, Mate, pa je nismo imali, ali riža i piletina bile su odlična kombinacija. 😉 Rekla bih da smo si dobro balansirali energiju.

Mate: Bio sam hladne glave gotovo svih 24 sata. Panika je počela kad me pred kraj natjecanja nazvala mama da joj objasnim kako da skine video s YouTubea. Naravno da roditelji uvijek znaju kad treba zvati. Ali sve u svemu, držali smo ritam i doveli sve do kraja.

Ana i Mate predstavili su svoj projekt s hrvatskog izdanja natjecanja i na Danima komunikacija, FOTO: Emica Elveđi/PIXSELL

Jeste li se možda počastili nečim posebnim kako biste proslavili pobjedu na natjecanju Young Lions Croatia ili napravili veliki party s kolegama?

Ana: Jesmo! Bio je mini office party s kolegama, par rundi pića, puno zagrljaja i još više poruka podrške. Najljepše je što je cijela agencija slavila s nama – osjećalo se da smo napravili nešto veliko, zajedno.

Mate: Party je bio u agenciji – s kolegama, naravno. A u Cannesu se slavilo koliko se moglo.

Kada biste ovo iskustvo morali sažeti u jedan vizual, gif ili emoji, koji biste izabrali?

Ana: Definitivno 🐝 (Sve u jednom: brief o pčelama, ideje koje zuje po glavi i kreativni kaos koji gori u pozitivnom smislu!)

Mate: 🪬 Nedovoljno manifestacije za odličje.

Imate li neki savjet za buduće natjecatelje koji smatrate neprocjenjivim?

Ana: Držite se jednostavnosti. U panici je lako otići u sto smjerova, ali najbolja rješenja često su ona najjednostavnija i najdirektnija. I još važnije, ne zaboravite stati i nasmijati se usred kaosa.

Mate: Budući da u Cannesu nismo uspjeli ostvariti neki veći uspjeh, bojim se da ću opet ići na naše natjecanje. Tako da, ako možete sljedeće godine svi preskočiti prijavu da ja imam veće šanse za Cannes, bio bih vam zahvalan (šalim se, naravno J). Ali, uistinu dođite! HURA radi odličnu organizaciju, upoznat ćete mlade ljude iz industrije, povezati se i nikad ne znate gdje će vas to odvesti. Samo dođite.

FOTO: Emica Elveđi/PIXSELL