Bojan Hadžihalilović za IdejuX: Očekujem najbolje od hrvatskih kreativaca

Sve bude i prođe, sve i reklame i spotovi, oglasi, story, slogani, koncepti… Jedino branding mora da stoji ko zastava nekoj državi, poručuje kreativni direktor Fabrike (BiH) i ovogodišnji predsjednik žirija Best Branding & Rebranding natjecanja IdejaX.

U tijeku su prijave na IdejuX, nacionalno natjecanje u kreativnosti tržišnih komunikacija koje već dvanaest godina nagrađuje originalne i jedinstvene kreativne ideje te marketinške projekte koji pomiču granice. Za zlatne, srebrne i brončane nagrade natječu se kako velike tako i male agencije, ali i samostalni umjetnici.

Najbolje projekte i ove će godine odabirati tri skupine žirija, a predsjednik je treće skupine posvećene brandingu i rebrandingu Bojan Hadžihalilović (kreativni direktor, Fabrika, BiH). Dok prijavitelji pripremaju svoje projekte za natjecanje, odlučili smo postaviti mu nekoliko pitanja te smo saznali što je za njega branding, kakve radove očekuje od ovogodišnjih prijavitelja, ali i što misli o trenutnim strujama u dizajnu. Njegove odgovore pročitajte u nastavku!

Predsjednik ste žirija skupine kategorija III. Best Branding & Rebranding, skupine koja prepoznaje najuspješnije ostvaraje u području kreiranja i (pre)oblikovanja branda ili vizualnog identiteta određenog proizvoda, usluge ili organizacije. Mislite li da ova skupina kategorija dodatno skreće pozornost na važnost dizajna, kako u industriji tako i u društvu?

Sve bude i prođe, sve i reklame i spotovi, oglasi, story, slogani, koncepti… Jedino branding mora da stoji ko zastava nekoj državi. Nema drugog poređenja, kada radite rebranding, nova se istorija kreira, to je to, nema jačeg izazova za dizajnera. A tako i, nadam se, za žiri ove godine.

Čemu se u procesu žiriranja veselite i kakve radove očekujete – s obzirom na okolnosti, ali i na trenutne struje i tendencije u dizajnerskoj struci?

Kao i uvijek, očekujem mnogo od dizajnera. Očekujem najbolje od hrvatskih kreativaca, imate opasno dobar dizajn, tradiciju, inovaciju, estetiku. Tu nema foliranja.

Koronakriza traje već gotovo dvije godine – kako je ona utjecala na dizajn vizualnih komunikacija, ali i na procese (re)brandinga?

Koronakriza je pomogla, taj je period dao priliku da se svi malo resetujemo. Ovo je vrijeme šugavo, ali nekako i neupitno. Samo najjači ostaju. A novi napadaju i udaraju ko Maksim po diviziji – instinktivno, često bez koncepta i razmišljanja, ali učinkovito i brutalno. Pa ti budi pametan… Nema odmora dok traje obnova.

Može li rebranding biti slamka spasa za brendove i može li on popraviti (ili stvoriti) reputaciju?

Ma, svi bi da žive vječno, ali ne ide to baš na silu. Mislim, ide, ali ko na Instagramu – imaš efekte, pa zagrabi da izgledaš što bolje…

Jednom ste prilikom za Dizajn.hr izjavili da su mladi najbolji potencijal koji imamo i da je instinkt preživljavanja koji tjera na kreativnost specifičnost naših prostora. Postoji li neka pesimistična točka u kojoj se taj instinkt u iscrpljuje ili stvari ipak nisu tako sive?

Ma nije to neka prepametna izjava. Naravno da mladi dolaze i da se njihovo vrijeme budi, ali neobično mi je u radu sa studentima to što ja insistiram na razumijevanju NFT-ja , a njima baš to nije nešto napeto. Mislim, i meni je ta tema malo odvratna, ali je tu, ne možeš blejat i gledat u karavane kako prolaze… Ja im volim reći: naš Bosanac Rimac najbolja vam je inspiracija šta se može kad se hoće u današnjem vaktu.

 

Prijaviteljima je omogućeno dodatnih tjedan dana za prijavu radova te je kasni prijavni rok iznimno produljen do 3. ožujka 2022. Više informacija na službenim stranicama natjecanja.