Darko Bosnar (Imago Ogilvy): Ako želiš da te potrošač primijeti, radi reklame koje ne izgledaju kao reklame

Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Dani komunikacija pozornica su koja iz godine u godinu slavi najbolje od kreativnosti u Hrvatskoj i regiji. Ove godine posebna je pozornost bila usmjerena prema hrvatskoj agenciji Imago Ogilvy jer su među brojnim nagradama iz Rovinja ponijeli i onu agencije godine BalCannesa, kao i Grand Prix na natjecanju IdejaX. Tom smo prilikom porazgovarali s kreativnim direktorom Darkom Bosnarom, koji se osvrnuo na tajnu njihova uspjeha, a ponudio je i svoj odgovor na vječno pitanje: kako potaknuti kreativnost?

Čestitamo na tituli agencije godine BalCannesa, kao i na osvajanju glavne nagrade Grand Prix na ovogodišnjoj IdejiX, a osvojili ste i cijeli set Effie nagrada. Idemo stoga odmah u sridu: koja je, po vama, tajna uspjeha?

Zapravo je jednostavno, tajna uspjeha je u konstantnom nastojanju podizanja kvalitete svakog sljedećeg rada. Živimo u warp speedu cijelo vrijeme i nije floskula reći, dobar si onoliko koliko vrijedi tvoj posljednji rad. Itekako smo svjesni da se na staroj slavi ne živi dugo. Uvijek sam govorio da je doći na vrh puno lakše nego na njemu ostati. Kontinuitet u nastojanju da svaki put iznova daš svoj maksimum, jedina je formula koja te ostavlja u utrci za naslov najboljeg.

Foto: Emica Elvedji/PIXSELL

Sve tri festivalske večeri na dodjelama nagrada vaša se agencija više puta penjala na pozornicu preuzeti svoja priznanja. Imate li dream team, je li ključ u konstruktivnoj suradnji s klijentom ili biste posebno izdvojili neki treći element?

Suradnja s klijentom, međusobno razumijevanje i povjerenje uvijek su ključni. End game je uvijek isti – želimo kampanju koja će nama donijeti zadovoljstvo jer je kreativna, a klijentu zaradu jer je učinkovita. Shvatili smo da ako želiš da te potrošač primijeti u vrlo zagušenom oglašivačkom prostoru, moraš raditi reklame koje ne izgledaju kao reklame. To ne znači da ne pričaš o proizvodu ili brendu, nego baš suprotno, pokušavaš ga smjestiti u svijet potrošača na njemu zabavan način.

Kako u svojoj agenciji potičete kreativnost i imate li neke inovativne načine brainstormanja? Svi znamo da se iza kulisa svakog projekta mnogo toga događa – postoje li anegdote koje rado prepričavate?

Marljivost, trud, želja za novim i drugačijim je jedini način da nešto napraviš boljim. Meni je uvijek najupečatljiviji trenutak u kojem se na dodjeli nagrada penjemo na pozornicu po nagradu, a glavom mi prolazi trenutak u kojem je netko u prostoriji rekao: E, zamislite samo da napravimo…! I onda odjednom, puf… Nakon puno truda, znoja, kopanja, pretumbavanja, snalaženja s budžetima, uvjeravanjima i slično dođeš do trenutka u kojem si za sav taj trud dobio priznanje. Osim onih metalnih, plastičnih, staklenih i drugih nagrada, jako veliku satisfakciju mi čini kada spontano i neplanski čujem da netko pjeva stihove iz naše reklame, slogan ili headline koristi kao poštapalicu ili ju jednostavno prepričava kao neku anegdotu koju želi prepričati u društvu u kojem se slučajno nađem, a nitko ne zna čime se bavim.

Vjerujemo da perfekcionisti itekako jeste, no kako znate kada je vrijeme da prestanete raditi na kampanji jer je spremna za puštanje u svijet?

Svi koji me dobro poznaju ili su sa mnom imali priliku raditi, znaju da mi je uvijek najteže i najizazovnije reći – e sad smo gotovi. Moj moto je uvijek – nije gotovo, dok nije gotovo. U kreativnom procesu ništa nije upisano u kamenu i često se u samom finalu stvaranja kampanje ukaže smjer koji na još bolji način priča priču. Naravno da se tu uvijek vodim zdravim razumom, ali smatram da ako si okružen ljudima koji jednako kao ti žele napraviti nešto još boljim, neće im biti teško uložiti dodatni trud da ono što radimo ispadne najbolje moguće. I tu se vraćamo na početak priče u kojem leži odgovor na pitanje: Kako doći na vrh i tamo se zadržati?