Dragutin Gotal: Cilj nam je osigurati marki Peugeot status vodećeg proizvođača električnih vozila u Europi do 2030. godine

Kako brendovi ostaju uspješni i aktualni? Tako što misle na budućnost i svoje kupce te im uvijek osiguravaju ugodno iskustvo vožnje i najvišu kvalitetu. Upravo je to misija Peugeota, kojemu su glavne vrijednosti privlačnost, emocije i izvrsnost jer, tvrde, vjeruju u korištenje užitka i pozitivnih iskustava za motiviranje i održavanje rasta. Upravo smo o tome razgovarali s Dragutinom Gotalom, brand direktorom za P Automobil Import, povodom predstavljanja novoga modela, Peugeota, 408 na Danima komunikacija u Rovinju, a njegove odgovore pronađite u nastavku!

Peugeot je prisutan na više od 130 tržišta diljem svijeta, a samo u Hrvatskoj ima 14 ovlaštenih prodajnih partnera, kao i 22 ovlaštena servisa. Kada govorimo o automobilskoj industriji, kako kupnji automobila pristupaju hrvatski kupci u odnosu na europski prosjek? Što im je u tom procesu važno?

Kupovina automobila zahtjevan je proces u kojem mnoštvo čimbenika utječe na donošenje finalne odluke. Hrvatske kupce možemo podijeliti u nekoliko segmenata: tako imamo kupce koji kupuju automobil isključivo za poslovne potrebe i nisu lojalni, već im je primarni interes optimizacija troškova poslovanja, i druge, koji su lojalni i koji se uistinu poistovjećuju s markom i zadovoljni su automobilima u njezinoj ponudi. Svima je zajedničko da traže najbolji povrat za svoju investiciju. Peugeot je inventivna mainstream marka visoke klase. Snaga privlačnosti naše je obećanje kupcima, utjelovljeno u našim modelima i uslugama. Naše vrijednosti počivaju na privlačnosti (privlačan dizajn), emocijama (intuitivni užitak u vožnji) i izvrsnosti (beskompromisna kvaliteta, učinkovitost i tehnologija). Cilj je marke Peugeot ponuditi kupcima užitak u vožnji kao referencu u kategoriji i najbolju razinu kvalitete. Tog se obećanja uvijek držimo i na njemu iznova inzistiramo kada sjedinjujemo dizajn, emocije i izvrsnost u svakom od naših automobila. Uzbudljiva i vrhunska vožnja, profinjen dizajn i beskompromisna kvaliteta temeljna su obećanja našim kupcima. Ona pridonose emocijama koje izaziva svaki Peugeot, kakve pobuđuje vožnja u bilo kojem modelu marke Peugeot i nadahnjujući trenuci koje kupac doživi tijekom cijelog perioda vlasništva vozila. Izvrsnost je zajamčena kroz beskompromisnu kvalitetu naših vozila i ugodno iskustvo za kupca.

S obzirom na odluku EU-a da će se od 2035. godine proizvoditi isključivo električna vozila, kako predviđate da će industrija izgledati tijekom sljedećih godina?

Peugeot je posvećen elektrifikaciji svoje game te u naredne dvije godine namjerava predstaviti pet 100 % električnih modela. Do 2025. godine sva naša osobna i laka gospodarska vozila imat će 100 % elektrificiranu verziju. Ambicija je jednostavna: osigurati marki Peugeot status vodećeg proizvođača električnih vozila u Europi do 2030. godine. Peugeot je pokrenuo projekt PEUGEOT E-LION, koji se temelji na sveobuhvatnom pristupu usmjerenom k ostvarivanju cilja ugljične neutralnosti do 2038. godine.

Je li takva odluka u industriji bila očekivana; kako će se tržište pripremati na nju i na koji će to način utjecati na potrošače? Kako se na nju pripremate u Peugeotu?

Odluka je svakako pozitivna i svi mi imamo zajednički cilj, a to je smanjiti utjecaj na okoliš. Period od 12 godina nije kratak i vjerujem da će se još puno toga promijeniti, ne isključujem ni mogućnost pojavljivanja nekih novih tehnologija. Prelazak na električna vozila budućnost je u smislu proizvodnje, no ne i u smislu korištenja vozila. Naime, električna baterija, bilo u fazi proizvodnje, bilo u fazi korištenja pa na kraju i samog zbrinjavanja postavlja određena pitanja na koja još tražimo odgovore. Izvjesno je da će u godinama koje slijede, tehnološki napredak ponuditi rješenja za prethodno pobrojane izazove, ali isto tako očekujemo da će u širu uporabu biti uveden vodik kao novo pogonsko gorivo, odnosno električna energija kombinirana s tehnologijom gorivih ćelija. Ono što se čini izvjesnim u ovom trenutku, jest prestanak proizvodnje automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem kakve danas poznajemo 2035. godine, barem kad je u pitanju europsko tržište, ali njihovo korištenje sigurno neće iste godine i prestati.

Peugeot planira do 2025. elektrificirati sve svoje modele, a elektrifikacija vlastite game ubrzana je predstavljanjem novog 408 kojim je osnažila ponudu plug-in hibrida, kao i predstavljanjem novog modela e-308 i e-308 SW te e-208, koji će tijekom ove godine biti lansirani na hrvatsko tržište. Peugeot je prvi europski proizvođač koji nudi 100 % električni karavan. Električne modele 308 i 308 SW pokretat će novi električni motor snage 115 kW (156 KS), čiji je doseg veći od 400 km.  Novi Peugeot 408 od samog je lansiranja na hrvatsko tržište dostupan s plug-in hibridnim motorom s dvjema opcijama snage (180 KS i 225 KS).

Generalno pitanje električnih vozila doseg je kilometraže na jednom punjenju. Kako će Peugeot Inception Concept doskočiti tom izazovu?

Peugeot se mijenja, ali Peugeot Inception Concept zadržava prepoznatljivi duh brenda. Taj model zrači bezvremenskom mačjom privlačnošću i pokazuje koliko smo optimistični u pogledu budućnosti automobila i emocija koje pobuđuju. Prozračan i prepun prirodnog svjetla, Peugeot Inception Concept mijenja prostorni doživljaj vožnje te ilustrira naša nastojanja da smanjimo ugljični otisak svojih modela za više od 50 % do 2030. godine. Preobrazba brenda obuhvaća sve aspekte dizajna, proizvodnje i budućnosti brenda.

S takvim ciljem i ambicioznom vizijom utire se put korjenitoj preobrazbi marke koju danas utjelovljuje PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, simbol početka nove ere. Upravo je to razlog predstavljanja koncepta Peugeot Inception na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu početkom ove godine. CES, najveći svjetski sajam posvećen novim tehnologijama i inovacijama, odabran je stoga s razlogom za najavu budućnosti električnih automobila marke. Kao što sam naziv kaže, Inception simbolizira novi početak: početak potpuno nove ere marke Peugeot! Ovaj 100% električni automobil opremljen je baterijom od 100 kWh koja mu omogućuje da s jednim punim punjenjem prijeđe do 800 km.

Na Danima Komunikacija predstavljate novi model 408! Što možemo očekivati?

Ključno lansiranje za brend Peugeot ove je godine novi Peugeot 408, koji izlažemo na Danima komunikacija i koji je od strane prometnih stručnjaka proglašen hrvatskim automobilom 2023. godine. Peugeot ovim novim modelom pokazuje svu kreativnost svojih timova i nudi novu fastback siluetu u vrhu C-segmenta. Ovaj Peugeot nove generacije kod konstrukcije naglasak stavlja na učinkovitosti i inteligentnoj elektrifikaciji, ali i na emocijama koje pobuđuju napredne tehnologije stvorene za veći užitak u vožnji i intuitivno upravljanje.

Osim uživanja u novom modelu, u cijelosti je objavljen festivalski raspored, pa ćemo uživati i u brojnim temama inovativnog poslovanja – čemu se na festivalu posebno veselite? Koja ćete predavanja poslušati, u koje biste se razgovore domaćih stručnjaka voljeli uključiti?

Posebno se veselim prezentacijama Young Lions mladih talenata u kategorijama Design, Digital, Media, Print i PR. Upravo su to područja na kojima brend Peugeot stavlja veliki naglasak u svojoj marketinškoj strategiji jer Peugeot je marka koja ide ukorak s vremenom. Ponekad je čak i ispred svog vremena: uvodi inovacije, predviđa promjene u ponašanju, utire put novim rješenjima za mobilnost. Peugeotov lav je ikona marke, a odvažni i snažni lavlji zubi predstavljaju snažne i moćne proizvode. Lavovi se od davnina koriste kao simboli snage, veličanstvenosti i hrabrosti, a često se smatraju i kraljevima životinjskog svijeta. Prikladno za Peugeot, najstariji automobilski brend, a i za Young Lionse koji će nam otkriti kako razmišljaju najbolji među mladim talentima industrije.