Mlade lavice Ana Tavić i Martina Ukić dale savjete budućim prijaviteljima na Young Lions Croatia

Dobitnice Grand Prixa na natjecanju Young Lions Croatia podijelile su svoje doživljaje iz Cannesa i dale poneki savjet budućim natjecateljskim timovima, od kojih će jedan predstavljati Hrvatsku na globalnom natjecanju Young Lions u Cannesu 2020.

Natjecanje Young Lions Croatia službeno je otvorilo prijave, stoga smo potražili pokoji dobar savjet od prošlogodišnjeg pobjedničkog tima, koji čine Ana Tavić i Martina Ukić iz Studija Sonde. S nama su također podijelile kako su se osjećale među najboljim svjetskim mladim profesionalcima u Cannesu, koje su razlike između hrvatskog i svjetskog izdanja natjecanja te što bi poručile svima koji se dvoume oko prijave na natjecanje.

Zahvaljujući pobjedi na natjecanju Young Lions Croatia predstavljale ste Hrvatsku u Cannesu. Kakav je osjećaj bio naći se među 450 drugih timova ambicioznih mladih ljudi?

Ana: I danas, nakon skoro 6 mjeseci, čini se kao potpuno nestvarno iskustvo. Cijeli taj period boravka u Cannesu prošao je u znaku kompletne euforije – kada imaš osjećaj da ne možeš u potpunosti racionalno razmišljati jer si oduševljen svime što ti se tamo nudi. Tek po dolasku sam shvatila kolika je to količina ljudi koji se natječu – dok smo u Zagrebu svi stali u jednu prostoriju, u Cannesu smo bili raspoređeni po kategorijama i danima. Iako je raspored stvarno bio zgusnut i mi smo pokušavale čim više toga posjetiti, ipak smo našle vremena za druženje s ovogodišnjim, ali i nekim prošlogodišnjim sudionicima s kojima smo izmjenjivale iskustva.

Martina: U tom trenu sam baš bila ponosna na nas. Dolazimo iz male sredine, iz malog studija i tu smo, rame uz rame s kreativcima iz najboljih svjetskih firmi. Inače se često nađem u situaciji da propitkujem svoj rad i da nisam sigurna da je to “to“, ali odlazak u Cannes bio je potvrda da smo dobar tim i da znamo što radimo.

Kakva ste iskustva prikupile i kako će ona utjecati na vaš daljnji rad?

Ana: Sudjelovati na takvom događaju bila je ogromna čast, ali i vrhunska prilika. Biti prisutan na predavanjima nekih od najvećih predavača koji su se svojim potezima dokazali u ovom poslu bilo je vrijedno iskustvo koje će nam definitivno pomoći u poslu.

Martina: Natjecanje je bilo dosta intenzivno, ali i zabavno. Ponekad imam dojam da su nam u svakodnevnom poslu rokovi prekratki, ali iz natjecanja smo zaključile da ako se grupno fokusiramo samo na jedan projekt, brainstormingom i dijeljenjem ideja možemo postići puno više nego da individualno radimo danima. Naučile smo da treba biti hrabar i odlučan kada je u pitanju dobra ideja.

Na natjecanju Young Lions Croatia osvojile ste Grand Prix, i to u kategoriji Design, koja ne uživa jednaku popularnost kao druge kategorije na natjecanju. Zašto ste odabrale dizajn?

Ana: Martina i ja smo predstavljale Sondu, koja je prvenstveno studio za dizajn. Smatrale smo da bismo u toj kategoriji bile najkompetentnije, pa smo se opredijelile za to, bez ikakvih ideja o osvajanju ičega. Prijavile smo se ponajprije radi stjecanja novih iskustva.

Martina: Odabrale smo kategoriju dizajna jer je najbliža onome čime se svakodnevno bavimo i znale smo što se očekuje od nas.

Za one koji se prvi put susreću s natjecanjem Young Lions, kakav je bio prošlogodišnji brief i koje je bilo vaše rješenje koje vas je u konačnici odvelo u Cannes?

Ana: Klijent je bio Zero Waste Europe, a u kategoriji dizajna, zadatak je bio osmisliti logo za Zero Waste Europe Academy, platformu koju ZWE osniva kako bi educirao ciljnu skupinu o svom djelovanju i ostalim okolišnim pitanjima o kojima oni progovaraju. Logo je trebao funkcionirati i na online prostorima (jer su imali u planu webinare i slične sadržaje), ali i u tiskanim medijima (za tisak certifikata, brošura i slično). Insight nam je bio kako 375 milijuna praznih tonera završava na otpadima, za što treba i do 1000 godina da se u prirodi raspadne. Naravno, toneri se mogu i reciklirati, no koji je korak prije toga koji svatko može napraviti? Koristiti manje tinte u svom radu. Tako je logo Zero Waste Europe Akademije sive boje, a u CMYK sustavu koristi samo 30 % crne boje, dok ostale boje uopće ne koristi. Također, sam logo formiran je u obliku piramide, gdje je na dnu riječ Academy (jer s njom sve počinje), a edukacijom težimo apsolutnom smanjenju stvaranja otpada. Zato se na vrhu piramide nalazi minus koji kasnije koristimo za aplikaciju na drugim predmetima kako bismo poništavali plastiku, otpad i slične pojmove.

Imate li neki savjet za Grand Prix natjecateljski par koji će ove godine predstavljati Hrvatsku u Cannesu? Kako se mogu pripremiti za globalno natjecanje Young Lions?

Ana: Teško da će netko ikad biti spreman na iskustvo u Cannesu 🙂 No, moj je savjet da probate dobiti informacije od timova koji su sudjelovali prošlih godina. Tako smo mi na vrijeme saznale da, za razliku od Zagreba, gdje smo nosili svoju opremu, u Cannesu radimo na njihovoj. I to samo na jednom računalu. Osim toga, dobro proučite raspored i provjerite lokaciju dan ranije – čisto da na dan održavanja natjecanja nemate dodatan stres oko snalaženja (jer se svi sadržaji u Cannesu održavaju na više lokacija). Osim toga, ako želite iskoristiti i ostatak programa koji se nudi (od predavanja do partyja), dobro se pripremite i napravite plan unaprijed što želite posjetiti.

Martina: Ako niste radili skupa na projektima, probajte zajedno riješiti bilo koji brief da vidite kako funkcionirate zajedno. Što se tiče natjecanja, samo opušteno i bez stresa 🙂 Najbolje ideje nastaju kada sami sebi dozvolimo razmišljati široko i kada se zabavljamo.

Što biste (pre)poručile mladim profesionalcima koji razmišljaju o prijavi na natjecanje Young Lions Croatia?

Ana: Nemojte dvojiti ni sekunde, napravite to! Već vam natjecanje u Zagrebu pruža neko novo i drugačije iskustvo, ali i nova poznanstva i druženje s kolegama. A one koji oduševe projektom i osvoje žiri čeka prilika života. Cannes je stvarno nešto što ćete zauvijek pamtiti!

Martina: Priznajem da sam se i ja do zadnjeg trena dvoumila oko prijave, no na svu sreću, Ana je preuzela inicijativu, prijavila nas i eto, dogurale smo do Cannesa! Nemate što izgubiti (izuzev jedne neprospavane noći), a dobiveno iskustvo neusporedivo je s bilo kakvim svakidašnjim radom u studiju ili agenciji. Ovaj izazov natjerat će vas da napregnete svoje moždane vijuge do granica za koje niste ni znali da postoje i da iz vas izvuče ono najbolje. I da, pobjeda je slatka, ali još je slađa pomisao na to da smo sposobni u tako kratkom vremenu osmisliti i oblikovati ideju koja može značiti promjenu.

Više informacija o natjecanju Young Lions Croatia možete pronaći ovdje, a natjecateljski se timovi mogu prijaviti pomoću obrasca do 2. ožujka.