Monika Majstorović: Kontinuirana prilagodba, inovacije i timski rad ključ su našeg uspjeha

Kako su tijekom pandemije tekli ranije zacrtani planovi, što je omogućio MOZAIK portfolio, ali i čemu se u budućim mjesecima veseli – otkrila nam je Monika Majstorović (direktorica marketinga za privatne korisnike, A1 Hrvatska)!

Bez svojih pametnih telefona svi smo izgubljeni, no važnost virtualne povezanosti posebno je došla do izražaja tijekom pandemije. Uskoro ćemo se konačno povezati i uživo na DK Home presented by A1 – uz sve potrebne sigurnosne mjere – a tada ćemo s vrhunskim stručnjacima domaće komunikacijske industrije razmijeniti iskustva i uvide stečene tijekom posljednjih mjeseci. Stoga smo jednu od njih, Moniku Majstorović (direktorica marketinga za privatne korisnike, A1 Hrvatska), zamolili da nam otkrije kako su pandemijski mjeseci izgledali u A1, kako je tekla prilagodba na nove načine rada te na što su se pri radu fokusirali. S nama je podijelila i svoje ključne uvide, ali i čemu se najviše veseli pri polaganom povratku u staro normalno – a njezine odgovore pronađite u nastavku.

Atmosfera protekle godine zasigurno nam je svima jasna. Kako biste ju vi definirali u kontekstu A1 tima i poslovanja, koliko je bila izazovna za vas? Osim home officea, koji su aspekti rada prošli kroz najveću promjenu?

Iako je A1 Hrvatska digitalna kompanija koja svemu što radi pristupa u skladu s digital first strategijom, i nama je, kao i većini kompanija, nagli prelazak na home office bio svojevrsni šok. Iako je sve bilo vrlo brzo i neočekivano, imali smo tu sreću da je ta migracija kod nas bila jednostavnija jer smo još 2018. godine proveli digitalnu transformaciju. Tada smo uveli fleksibilne oblike rada, što znači da sami odlučujemo kad i gdje radimo. Ta fleksibilnost znači bolji balans osobnog i profesionalnog života, no ne znači da nismo imali svojih izazova i da smo bili potpuno spremni za lockdown.

Kao i svaki početak, i ovaj je bio izazovan i težak, ali smo se s vremenom dobro prilagodili i usvojili nove načine rada. Još više smo se interno digitalizirali, automatizirali procese i ponudili nove digitalne usluge korisnicima koje su izvrsno prihvaćene. Osluškujemo i prilagođavamo se potrebama i korisnika i zaposlenika te iz dana u dan učimo. Pandemija je pokazala da možemo biti jako uspješni kad nismo u uredu. Kod kuće smo produktivniji kad nam je potrebna koncentracija za samostalne zadatke, dok nam za potrebe suradnje i međusobne razmjene ideja i kolaboracije nedostaje odlazak u ured. Fleksibilne oblike rada zadržavamo i dalje (i divno je napokon vidjeti i pozdraviti kolege uživo), ali su se očekivanja od fizičkog radnog mjesta promijenila te trenutno radimo na prilagodbi uredskih prostora novim načinima rada.

Koje biste ključne uvide u kontekstu poslovanja izdvojili kada pričamo o prošloj godini, što se promijenilo u planiranju sljedeće godine?

Pandemija je promijenila radne navike, ali i svakodnevicu čovjeka u kojoj mu digitalni alati olakšavaju mnoge aspekte života. Važnost telekomunikacijske infrastrukture u proteklih godinu i pol dana testirana je u nekoliko navrata, ali mi smo učinili sve kako bi osigurali njezinu pouzdanost i sigurnost, što su korisnici i prepoznali. Ljudi su mogli raditi, učiti i kontaktirati s bližnjima u bilo kojem trenutku – kad ih već nisu mogli vidjeti uživo. Na taj smo način svakom korisniku omogućili da digitalnu sferu iskoristi upravo za ono što je njemu potrebno. Kao rezultat toga, zabilježili smo rast online kupnje, kao i korištenja aplikacija. I naš novi MOZAIK portfolio, koji smo lansirali u jeku pandemije, prilagođen je na način da omogućuje visoku fleksibilnost i jednostavnost u odabiru usluga te mogućnost promjene usluga kroz digitalne kanale bez fizičkog ili telefonskog kontakta.

Kontinuirana prilagodba, inovacije i timski rad ključ su našeg uspjeha u proteklom razdoblju.

Jeste li uspjeli realizirati tada zacrtane planove, jeste li ih morali prilagoditi ili početi planirati potpuno ispočetka?

Nismo morali planirati ispočetka, ali kako su se okolnosti poslovanja i života promijenile tako su se i naši prioriteti promijenili. Korisnik više nije mogao doći u dućan i kupiti željeni proizvod, više nije odlazio u ured, djeca nisu išla u školu. Odjednom je dosadašnji način života preseljen u virtualni svijet. Za nas je to značilo da smo se usredotočili na pružanje većih internetskih brzina, dostupnost online usluga i proizvoda te na potrebe korisnika u najkritičnijim situacijama. Uveli smo niz pogodnosti poput besplatnog podatkovnog prometa, vrhunskog filmskog i serijskog sadržaja te dječjih kanala. Digitalizacija se nije dogodila samo u kompanijama, nego svakome od nas osobno. Tehnologija nam omogućuje da ostanemo povezani, ali ljude ipak povezuju samo ljudi i na tome smo kreirali i naš novi MOZAIK portfolio!

Čemu se najviše veselite kada govorimo o ponovnim susretima uživo, snalažljivim konferencijama i razgovorima?

Svi se nadamo što skorijoj normalizaciji situacije i povratku susreta i događanja uživo, ali i generalnog osjećaja slobode. Ono što nam zaista najviše nedostaje je upravo taj kontakt koji jednostavno nije moguć u online svijetu.

Želim vidjeti lica ljudi, osmijehe, želim nekoga sresti slučajno, popiti kavu na terasi, upoznati nove ljude…

Koji savjet bi vam dobrodošao na početku pandemije, a koji ste shvatili naknadno?

Manje panike, manje brige i više vjere u pozitivni razvoj situacije. Nagla promjena i situacija u kojoj smo se našli svima je bila je veliki izazov. Kako privatno tako i poslovno. Osobno, brinulo me kako će sve funkcionirati, hoće li članovi tima biti motivirani, a za sebe sam mislila da nikada ne bih mogla raditi od kuće. Na kraju sam se razuvjerila. Priznajem da mi u radu od kuće još uvijek nedostaje kontakt s drugima i međusobno poticanje kreativnosti i razmjene ideja. Ljudi su prilagodljiva bića i naše je iskustvo da smo vrlo brzo prihvatili nove oblike rada, kroz interne aktivnosti potaknuli druženje i timski duh te otkrili da nekima takav model čak i više odgovara.