Ratio: “Pokušavamo se odmaknuti od subjektivnog i sagledati probleme u kreativnim procesima na objektivan način”

Kako festival izgleda iza objektiva kamera i koji su snimateljski izazovi pitali smo ekipu iz Ratio video produkcije.

Prekrasni kadrovi Rovinja i dinamične snimke izvrsne atmosfere na snimkama Danima komunikacija, posebice video koji je već postao zaštitni znak festivala – za sve su to zaslužni dečki iz Ratio video produkcije, produkcijske tvrtke specijalizirane za razvoj i izradu svih vrsta medijskih sadržaja i usluga: Dino Senčar, direktor, kamerman i video montažer te Filip Tomašević, kreativni direktor i producent. Zanimalo nas je kako festival izgleda iz njihove perspektive te što se sve krije iza kulisa pa smo Filipu postavili nekoliko pitanja o iskustvima s festivala i njihovu radu.

Vaši videomaterijali s prošlogodišnjih Dana komunikacija pršte pozitivnom energijom. Kakvo je iskustvo festivala iza kamera?

Hvala na komplimentu! Kada je tako zahvalna scenografija (da mi je samo znati tko se toga sjetio :)), onda je lagano i snimati. Dobar brief od strane ekipe Dana Komunikacija zlata vrijedi i profesionalci koji snimaju/montiraju su glavni ključ.

Mi vidimo stvari koji drugi ne vide (na sreću ili nesreću) i Imamo najbolje sjedalice u kući, što čini cijeli proces interesantnim i zabavnim, a u tome uživamo.

Čini se da Rovinj tijekom tri festivalska dana uopće ne spava. Što vam je bilo zanimljivije pratiti – dnevni ili večernji program?

Grad Rovinj je scenografija iz bajke, nema je niti u holivudskim filmovima, a ako je ima, onda i košta. Sve je to zanimljivo, ali večernji program je opušteniji za rad jer su i ljudi koje snimamo tada opušteniji. Jedini problem stvaraju laseri koji se pale na večernjim partyjima, a jedan nam je čak “spržio” senzor na kameri. Zato smo za Dane Komunikacija 2019 kupili novu kameru. Ljepšu, roza s plavim točkicama.

Koji vas je predavač na prošle godine osvojio na stageu; koji je bio najzanimljiviji za praćenje kamerom?

Svi su bili na nivou, interesantni za slušati, ali Jayanta Jenkins (kreativni direktor Twittera) ostavlja posebno jak dojam svojim kritičkim razmišljanjem i stavovima. Vrlo je interesantan lik pa smo s njim napravili intervju, snimili njegovo predavanje, a meni je posebno zanimljivo što je još i DJ.

Mogli smo o njemu napraviti dokumentarni film. Smatram da bi to bio prekrasan Ballon za Dane komunikacija.

Pa poslušajmo na poveznici.

Specijalizirani ste za razvoj i izradu svih vrsta medijskih sadržaja i usluga, u vašem je poslu kreativnost izrazito važna. Na koje ju načine potičete, kako izgledaju vaši kreativni procesi?

Kako predstaviti proizvod/uslugu/događaj, prenijeti poruku, doći do svijesti potrošača i učiniti video zanimljivim? Konstantno pomicanje perspektive razmišljanja iz makro u mikro i obrnuto. Pokušavamo se odmaknuti od subjektivnog razmišljanja i sagledati posao i probleme na koje nailazimo u kreativnim procesima na objektivan način. Video na kraju izgleda jednostavno, ali ne znači da je proces stvaranja jednostavan, naprotiv, kompleksni procesi i tehnike spojene sa znanjem i iskustvom proizvode kvalitetan video.

Uglavnom…

Iza vas je 15 godina kvalitetnog rada. Koji je, po vama, ključ uspjeha po kojemu se izdvajate u ovoj industriji?
Proaktivnost. Razumijevanje rada mašina prodaje, marketinga, digitalnih platformi, kreativnog procesa, razumijevanje ponašanja kupaca prema određenom proizvodu/usluzi, ogromne količine podataka koje prevodimo kako bismo razumjeli ne samo što treba napraviti nego i kako to odraditi, tehnike snimanja, produkcijskih i postprodukcijskih procesa i alata, pa čak i vremenske prognoze. I na kraju korelacije svih navedenih uz pozitivan stav.

I sad sam gladan…

Rezultati svega navedenog?

Potvrda našeg kvalitetnog rada je dugoročna suradnja s mnogim klijentima na domaćem i inozemnom tržištu. Heineken, Croatia Osiguranje, NOA Beach club, Skye (Norveška).