Razgovarali smo s Tomislavom Presečkim, direktorom agencije McCann Zagreb
Povodom nedavnih uspjeha razmijenili smo nekoliko riječi s Tomislavom Presečkim koji, među ostalim, otkriva kakav je osjećaj stajati iza Agencije godine. Našem razgovoru pridružio se i Daniel Vuković, glavni kreativni direktor agencije, koji je pritom rekao nekoliko riječi o uspješnoj "Rollover" kampanji.
Tomislave, odnedavno ste direktor agencije McCann Zagreb. Što razlikuje McCann od ostalih tvrtki u kojima ste radili?
Tomislav Presečki: Nisam skroz objektivan jer sam McCannovo dijete koje se i dan danas sjeća kada je agencija osnovana 1990. Proživljavao sam, što direktno – što indirektno, sve uspone i padove, a u 27 godina dosta se toga dogodi. Recimo, u McCannu sam zaradio svoj prvi džeparac (100 maraka!) kao honorarac za vrijeme svjetskog nogometnog prvenstva 1990. u Italiji na projektu svojevrsne preteče današnjeg praćenja konkurencije. Nakon toga sam godinama radio kod Smole u Digitelu, te Slavena i Luke u BBDO-u gdje sam puno naučio o agencijskom poslu. To su mi neke od najljepših godina, za koje me vežu predivne uspomene i prijateljstva s jako puno ljudi. Poslije sam neko vrijeme proveo u Fordu, ali ljubav prema agencijskom poslu je prevagnula te sam se 2012. priključio agenciji Fahrenheit. Nakon dobre poslovne suradnje s McCannom logičan slijed je bio prelazak na novu odgovornu funkciju. Uz osjećaj odgovornosti, istovremeno sam ponosan što mogu biti dio McCanna, agencije koja već 25 godina slovi za jednu od najuspješnijih agencija u Hrvatskoj, a vjerujem i pokušati doprinijeti, zajedno sa svojim kolegama, da McCann i dalje ostane na vrhu.
Što vas posebno veseli u poslovnom okruženju McCanna?
Tomislav Presečki: Veseli me rad s kolegama, veseli me svaki dan doći na ovo mjesto, razgovarati, razmjenjivati ideje i stvarati nove vrijednosti. Naravno da tu najviše pomaže atmosfera, mi iskreno volimo jedni druge. Imamo nevjerojatnu energiju. Na momente me podsjeti na energiju iz jedne druge agencije u kojoj sam radio u “zlatno doba”, ali su se tržišne okolnosti previše promijenile, pa se brzo vratim u realnost. Ozbiljno pristupamo poslu, koji puta i preozbiljno, pa me isto tako veseli i onaj neslužbeni dio, nakon radnog vremena, kad kolege (obično designeri) sami organiziraju tematske partyje na našoj terasi…
Što biste izdvojili kao glavnu misao vodilju agencije?
Tomislav Presečki: Svakako ćemo nastaviti primjenjivati otprije jasno definirana načela transparentnosti, profesionalnosti, proaktivnosti, pragmatičnosti, principijelnosti i pravičnosti koje McCann njeguje i po kojima se vodi u svakodnevnom poslovanju. Uz ova načela poslovanja, svakako nam je jako bitan onaj socijalni aspekt, a to je da imamo najbolje ljude koji su sretni u poslovnom okruženju na kojem provode veliki dio svojeg dana. Ako u tome svemu uspijemo i ne prolupati – misija će biti izvršena. 🙂
Otkrijte nam tajnu! Kako motivirate zaposlene da daju svoj maksimum?
Tomislav Presečki: Ako svim recentnim uspjesima, a budimo objektivni – uspjeh je važan motivator, dodamo i želju da zaposlenima svaki dan u McCannu bude novi izazov i prilika za napredak, samorealizaciju, ali i za zafrkanciju i, iskreno, zaradu, te ako to uspijemo uspješno komunicirati zaposlenima, vjerujem da je to solidan motiv za davanje maksimuma.
U posljednjih nekoliko godina McCann Zagreb je uvijek bio među prve tri agencije po uspjehu na Danima komunikacija. Ove godine ostvarili ste značajan uspjeh osvojivši niz nagrada te titulu “Agencija godine”. Kakav je osjećaj?
Tomislav Presečki: Izvrstan. McCann Zagreb je od samog osnutka među vodećim agencijama u Hrvatskoj, po svim parametrima, a u posljednje 3-4 godine se vratio u sam kreativni vrh, tako da ovu nagradu promatramo kao nastavak prethodnih uspjeha i posljedicu ozbiljnog angažmana većeg broja ljudi unutar agencije. Naravno, ne samo agencije nego i klijenta i dobavljača, pa se u ponekad potpuno suludim okolnostima stvara kampanja koja na kraju donese odlične rezultate koji su realni, oni postoje, vrlo su vidljivi i opipljivi svuda oko nas. Malo što u životu može nadomjestiti taj osjećaj, i to praktički iz dana u dan.
Na natjecanjima je briljirala kampanja “Rollover”, kako je tekao razvoj kampanje počevši od ideje do strategije?
Daniel Vuković: S ljudima iz bonbona imamo vrlo blisku suradnju pa dosta sastančimo, razgovaramo i raspravljamo. Na prvom usmenom briefingu smo svi shvatili da je ponuda izvrsna i komunikacijski vrlo jednostavna. Naprosto, bila je toliko dobra da nitko nije imao niti jednu zamjerku. Svidjela se baš svima. Na kraju, to je bila misao koje je pokrenula realiziranu ideju: “Svi dobivaju i svi će biti sretni. Osim megabajta, minuta i esemesova. Jer se oni moraju seliti iz mjeseca u mjesec.” Naravno, uz tu, kreirali smo još nekoliko ideja te ih prezentirali klijentu.
S kakvim ste se izazovima susreli?
Daniel Vuković: Ponuda je bila toliko atraktivna da smo je htjeli direktno i jasno ilustrirati u samom “tijelu TV spota” kako bi svakom potrošaču instantno bile jasne prednosti i koristi za njih. Uz to, komunikacija je, naravno, morala sadržavati brand vrijednosti te biti zanimljiva mlađoj urbanoj populaciji. Dakle, bilo je dosta parametara koje smo morali zadovoljiti. Zato smo odlučili da ćemo jedinice iz ponude (minute, megabajte i esemesove) personificirati te ih smjestiti u nadrealni kontekst. Nakon što smo, uz sadržaj opisan u prethodnom odgovoru, definirali i formu, kreirati konkretne scenarije te razradu na sve kanale bilo je prilično jednostavno.
Koji su vaši idući ciljevi i kako ih namjeravate ostvariti?
Tomislav Presečki: Neću otkriti toplu vodu ako kažem da nam je cilj osigurati manevarski prostor za novi skok na tržištu u nadolazećem periodu. Restrukturiramo i reorganiziramo agenciju, od toga da smo unutar prostora u kojem smo već godinama napravili novi razmještaj i preselili određene resurse, do toga da radimo na potpunoj integraciji poslovnog procesa i samoisplativosti svakog odjela. Uspjeh na Danima komunikacija najbolji je dokaz da smo postavili dobar pravac, a zadovoljni klijenti idu u prilog toj tezi.
Kad gledate u budućnost, čemu se najviše veselite?
Tomislav Presečki: Vinogradu na Pelješcu.
Nastavite rečenicu: Najbolje sredstvo za postizanje cilja je…
Tomislav Presečki: Mind mapping.
Foto: Sandra Simunovic / CROPIX