Sanja Đekić, predsjednica žirija MIXX, vjeruje da Hrvatska može biti trendseter

Sanja Đekić, ovogodišnja predsjednica žirija za MIXX natjecanje govori o evoluciji digitala, GDPR-u i stanju na tržištu.

Ove godine našli ste se u ulozi predsjednice žirija za MIXX natjecanje. Što biste u toj prilici izdvojili kao vašu misiju i viziju?

Vjerujem kao i svake godine, želja je imati čim više natjecatelja koji pokazuju najbolje od sebe i nagraditi najboljeg od najboljih. Zato smo ove godine uveli novu kategoriju “Best Search”, napravili nov strukturiraniji obrazac prijave radova i uveli dva kruga žiriranja od kojih u prvom selekcijskom krugu žiri ocjenjuje samo pisane prijave, a u drugom finalnom krugu koje se događa na žiriranju uživo, pisanu prijavu i video sažetak. Želja nam je bila olakšati i strukturirati od prijavnice do samog procesa žiriranja što je trebalo rezultirati većim brojem prijavitelja, a s obzirom na to da je ove godine 13 novih prijavitelja, mislim da smo uspjeli.

Po vašem mišljenju, na čemu treba inzistirati pri pregledavanju i ocjenjivanju projekata?

Uvijek na izvrsnosti. Kako bi osigurali izvrsnost u 10 različitih kategorija, u žiri smo birali iskusne digitalce, analizirali smo njihove specijalnosti kako bi u žiriju imali stručnjaka za svako područje. Žiri je u prvom krugu marljivo radio, malo smo gnjavili prijavitelje radova s dodatnim pitanjima, tražili smo dodatna pojašnjenja, sve s ciljem izvrsnosti.

Kakvi su dojmovi glede ovogodišnjih finalista?

Imamo 46 finalista, među kojima ima konkurenata, velikih i malih brandova, dobrih ideja, odličnih strategija, inovativnih taktika, suvremenih tehnologija i najvažnije, dobrih rezultata.

Uzevši u obzir prijavljene projekte, kakvo je stanje na tržištu? Pratimo li trendove?

Iz prijava je evidentno da su trendovi u Hrvatskoj odmah implementirani i to s izvrsnim rezultatima. Neki radovi i ideje su velike i prelaze granice Hrvatske, što posebno veseli jer pokazuje da Hrvatska ne mora biti implementacijsko tržište, već da možemo biti i trendseteri.

MIXX ima glavni fokus na digitalnim kampanjama. Samim time, porastom digitalne oglašavačke industrije raste i interes za ovakvo natjecanje. Raste broj agencija, raste broj zaposlenih i raste broj zainteresiranih studenata. Gdje vidite hrvatsku digitalnu oglašavačku industriju za 5 godina? Kako će se promijeniti agencijsko poslovanje?

Ključna promjena koju očekujemo je gubljenje prefiksa digital. Digital je u MediaComovim kampanjama prošle godine evoluirao iznad percepcije kanala i postao informacijski layer koji povezuje sve kanale. Primjerice, u posebnom fokusu bilo nam je bila TV koja je dobila svoj digitalni layer. Po našem saznanjima prvi smo u Hrvatskoj povezali Nielsenovu bazu podataka s websiteom klijenata i točno znamo koliko nas košta posjet websiteu nakon emitiranja TV spota. Koristeći naprednu tehnologiju koja u milisekundama prepoznaje sadržaj na TV-u uspjeli smo postići da u trenutku emitiranja TV spota identična poruka bude i na mobitelu potrošača i time praktički omogućili korisniku da klikne na TV oglas. Trenutno smo u fazi finalizacije investicijskog ciklusa u data ekosustava koji je nužan preduvjet programatski zakup bilo kojeg medija, znači TV-a, OOH i radio oglašavanja uz standarde online kanale. Očekujemo da i ostale digitalne agencije uskoro počnu izlaziti iz trenutnih okvira gdje digital znači plasiranje poruka na vaš mobitel, tablet i desktop računalo i prihvate digital kao informacijski layer koji povezuje sve kanale.

Zašto bi svi oni koji još nisu prijavili svoje projekte na MIXX to svakako trebali učiniti iduće godine?

Osim nagrade struke, koja je poželjna u CV agencije, sudjelovanje na MIXX-u je vrijedno iskustvo. Kada pogledate pitanja na koja morate odgovoriti u prijavi za MIXX, jasno je da ta pitanja prate ključna pitanja bilo kakvog procesa strateškog planiranja. Jedna od zamjerki koji se često mogu čuti na račun digitalnog u Hrvatskoj je da nas nitko ne razumije, jer govorimo nerazumljivim jezikom. Sa zadovoljstvom mogu reći da agencije koje kontinuirano sudjeluju na MIXX-u jasnije artikuliraju izazov, barijere i rješenja, što ima i veliku vrijednost prilikom dobivanja novih poslova, te učvršćivanju trenutnih odnosa s klijentima.

Rastom digitalnog oglašavanja raste i problem privatnosti. Adblock je na digitalni krajolik imao ogromni utjecaj, a samo je jedan od početnih primjera borbe protiv sve većeg broja oglasa. Što mislite o ovome? Krije li se rješenju u Adblock Plus opciji? Kako će napredovati odnos između korisničke privatnosti i digitalnog oglašavanja u bližoj budućnosti?

Vjerujem da je u ovom trenutku teško dati informirani odgovor. Za manje od mjesec dana na snagu stupa GDPR. U članku 7. GDPR-a postoje izričite zabrane uskraćivanja pristupa sadržaju krajnjem korisniku ako on ne želi s izdavačima dijeliti svoje podatke. Puno toga ovisit će o regulatorima i o tome hoće li prakticirati tzv. “soft” ili “hard” GDPR pristup.