Vlatka Kamenić Jagodić: Ako želimo pronaći nešto pozitivno u ovim vremenima, onda je to nota humanosti u komunikaciji

Direktorica Sektora marketinga i korporativnih komunikacija KONČARA ispričala nam je koja je glavna odrednica uspjeha, što tvrtki donosi društveno odgovorno poslovanje, a osvrnula se i na druge zanimljivosti koje obilježavaju uspješan stogodišnji put ovoga tehnološkog diva.

Ususret događanju DK Home presented by A1, koje nas očekuje 14. i 15. lipnja u Zagrebu, iskoristili smo priliku popričati s Vlatkom Kamenić Jagodić, direktoricom Sektora marketinga i korporativnih komunikacija KONČARA, o sto godina rada jedne od najvećih hrvatskih kompanija, važnosti komunikacije i kako ojačati svoj brend. Njezine odgovore pronađite u nastavku!

Za početak, čestitke na stotoj obljetnici poslovanja! KONČAR uspješno povezuje tradiciju i tehnološki napredak – što biste definirali kao glavnu odrednicu uspjeha koji traje cijelo stoljeće?

Hvala vam na čestitkama. Kako ste i sami rekli – kontinuirani tehnološki napredak obilježio je cijelo naše stoljeće poslovanja, a za to su prije svega zaslužni ljudi. Končarevci, od kojih su mnogi bili i jesu znanstvenici, inženjeri, stručnjaci i svi ostali vrijedni i predani zaposlenici, kroz generacije su unaprijedili i razvili brend danas poznat te vjerodostojan u cijelom svijetu. Svi su oni duboko utkani u našu povijest i naše temelje. KONČAR je u proteklih sto godina prošao kroz razne društveno-ekonomske i organizacijske promjene, ali upravo prilagođavanje tim promjenama te sve značajnijim zahtjevima i očekivanjima kupaca, uz neprekidno ulaganje u istraživanje, razvoj i inovacije, bili su ključni za uspjeh tvrtke i reference koje danas imamo na 130 svjetskih tržišta.

Njegujete društveno odgovoran stav, koji postaje jedan od najvažnijih poslovnih aspekata. Kako se on odražava na vaše poslovanje?

U svim svojim poslovnim aktivnostima osobitu pažnju posvećujemo integraciji Ciljeva održivog razvoja, dijela globalne razvojne Agende 2030 prema Ujedinjenim narodima. Jedan je od njih izgraditi prilagodljivu infrastrukturu, promovirati uključivu i održivu industrijalizaciju te poticati inovativnost. To se svakako odnosi i na naše proizvodne procese, pogone i tvornice. Kako se velik dio naše opreme ugrađuje izravno u okoliš, briga o minimiziranju utjecaja naših aktivnosti na prirodu neizostavan je element u svakodnevnom poslovanju. Vodimo računa o racionalnom korištenju energenata te primjeni ekološki prihvatljivih tehnologija, kao i materijala pogodnih za recikliranje. Na krovu jedne od naših tvornica instalirali smo fotonaponsku elektranu za koju je dio opreme razvijen i proizveden u KONČARU, a za potrebe cijele Grupe KONČAR koristimo energiju proizvedenu isključivo iz obnovljivih izvora. Već petnaest godina sustavno izvještavamo o tom segmentu poslovanja svoje kupce, partnere, vlasnike i zaposlenike godišnjim Izvješćem o društveno odgovornom poslovanju te na taj način dodatno njegujemo komunikaciju sa svim dionicima. To su samo neki od doprinosa koje ostvarujemo u području održivog razvoja.

Protekla godina, obilježena pandemijom i potresima, bila je izrazito zahtjevna i na neki način utjecala je na sve nas. Kroz sponzorstva, donacije i potpore brinuli smo o djeci, bolesnima, nemoćnima i socijalno ugroženima, nastojali pomoći najpotrebitijima u našem društvu. Nismo se pri tome isključivo vodili pitanjem kako će se to odraziti na naše poslovanje, bez obzira na to što su pojedine aktivnosti imale neosporan utjecaj na razvoj hrvatskog gospodarstva i društvene svijesti, već nam je cilj uistinu bio pomoći lokalnoj zajednici i u to uključiti sve svoje zaposlenike. Na to smo izuzetno ponosni.

Iz Vaše perspektive, koliko su pandemijski uvjeti i cjelokupna situacija tijekom 2020. i 2021. utjecali na (ne)mogućnost jačanja brendova?

Pandemija je sigurno utjecala na poslovanje mnogih kompanija koje su bile prisiljene smanjiti broj zaposlenika i prilagoditi procese. Neke su tvrtke, posebno na početku pandemije, u cijelosti zaustavile oglašavanje i ulaganje u marketing općenito, a pojedine su i skroz nestale s radara. Takvi tektonski poremećaji nesumnjivo ostavljaju tragove na svaki brend, pa i one najsnažnije. Oni koji su preuzeli svojevrsni rizik i zadržali aktivnosti i u tom neizvjesnom razdoblju, danas sigurno imaju jasniju sliku svoje budućnosti. Sada svjedočimo komunikaciji koja je više u funkciji jačanja imidža brendova i kompanija, što mi se čini logičnim, a posebno me se dojmila količina poruka o društveno-odgovornom poslovanju i zajedništvu. Ako želimo pronaći nešto pozitivno u ovim teškim vremena, onda je upravo ta nota humanosti u komunikaciji nešto što nam daje svojevrsnu nadu i optimizam.

U komunikacijskom smislu, što smatrate ključem uspjeha brendova?

Prije svega vjerodostojnost. Za mene je uvjerljiva brend priča ona koja je u skladu s vrijednostima i uvjerenjima kompanije, odnosno željama i potrebama njezine ciljane skupine. Smatram kako su transparentnost i otvorenost prilikom komuniciranja prepoznate kod kupaca i dugoročno doprinose jačanju brenda. Vraćam se na prethodno pitanje, baš u reakciji na pandemiju mogli smo vidjeti stoji li pojedini brend na zdravim temeljima ili je sve prazna priča. Oni koji su sustavno zanemarivali brend, danas ne postoje ili su u problemima koje neće tako lako riješiti.

KONČAR je isključivo orijentiran B2B segmentu te do sada nije puno komunicirao svoje vrijednosti izvan nekih važnih industrijskih i transportnih sajmova i skupova, no novo vodstvo kompanije te važna obljetnica to su promijenili. Mogu reći da smo ovaj prvi test uspješno položili, osvijestili smo svoju snagu, ali postali smo svjesni i nekih slabosti, što također smatram velikim korakom naprijed. Danas smo više nego ikada svjesni kako je dobar imidž važno graditi na svim platformama i uočavati te iskoristiti prilike koje se pružaju. Upravo i podršku događaju DK Home presented by A1 shvaćamo kao jedan dio te slagalice, kao dobru priliku dodatnog jačanja atributa brenda.

Na tren ćemo zaviriti u budućnost – što bi Vaša tvrtka željela ostaviti u nasljeđe novim generacijama?

Poslovanje zasnovano na vlastitom razvoju, ekspertizi zaposlenika te prilagođenom i jedinstvenom pristupu kupcima ono je što prati sve transformacije KONČARA kroz povijest, a kroz još intenzivnije ulaganje u segmentu zelenog i digitalnog te podizanje tehnološke osnovice proizvoda, usluga, ali i proizvodnih postrojenja, gradit ćemo svoju budućnost. Ona je puna izazova i nesigurnosti, ali i novih poslovnih prilika. KONČAR će sigurno obilježiti globalnu energetiku u segmentu obnovljivih izvora energije i povezanih tehnologija te opsežne digitalizacije proizvoda, opreme, postrojenja i rješenja, a sve to neće biti moguće bez daljnje suradnje s akademskom zajednicom i ulaganja u ljude. Današnjim i budućim generacijama želimo osigurati mogućnost razvoja, učenja i stvaranja kod kuće, ovdje u Hrvatskoj. Prilagodbom poslovanja, kontinuiranim razvojem proizvodnog portfelja te ulaganjem u ljude možemo se uspješno razvijati na otvorenom svjetskom tržištu i time osigurati održivo poslovanje za sljedećih sto godina KONČARA.

U bližoj budućnosti očekuje nas DK Home presented by A1, događaj posvećen domaćoj pameti, i jedva čekamo druženje na otvorenom uz propisani razmak. Što Vam je najviše nedostajalo u mjesecima izolacije i čemu se na DK Homeu najviše veselite?

Rekla bih isto što i svima, socijalni kontakt i bezbrižnost. Ipak, treba priznati da je kod nas situacija bila koliko-toliko normalna, posebno kada se usporedimo s ostalim europskim zemljama, pa čak i zemljama u okruženju. Nedostajali su mi poneki ručak u restoranu ili kava nakon posla, ali kompenzirala sam to češćim odlascima u prirodu. Kad bih razgovarala s kolegama u drugim kompanijama ili agencijama u vrijeme lockdowna, uvijek smo komentirali kako se nadamo da će sve proći do Rovinja, pa ćemo tamo nadoknaditi propuštena druženja. I tako smo ipak ostali bez dva održavanja Dana komunikacija i jednog Weekend Media Festivala u Rovinju, ali zato ćemo imati priliku vidjeti se nakon dugo vremena na DK Home presented by A1 u Zagrebu. Veseli me saznati koji su novi najbolji projekti na području tržišnih komunikacija, a istovremeno proslaviti s meni najdražom industrijom dobrih sto godina uspješne hrvatske kompanije – KONČARA.