Što radimo

Predani smo stvaranju prilika inicijativama koje će agencijama HURA-e omogućiti napredovanje, povećati utjecaj i stvoriti dodatnu vrijednost.

Organiziramo Dane komunikacija, nominirane među najbolje svjetske evente i edukacije u vrijednosti sedamdeset tisuća eura godišnje, nagrađujemo najbolje na prestižnim natjecanjima, širimo utjecaj lobiranjem za interese struke, povezujemo se radi osnaživanja članica i jačamo ugled šireći dobar glas u medijima.

EDUCIRAMO ZAJEDNICU

Dani komunikacija

Dani komunikacija jedinstveno su iskustvo u netipičnom formatu koje spaja ono najbolje od konferencije, festivala i dobrog provoda. Tri dana u jadranskoj idili jedina su prilika za susret s odabranim liderima koje dovodimo iz cijelog svijeta i povezivanje s kolegama pod okriljem rovinjskog sunca ili pak svjetlima reflektora na spektakularnim dodjelama nagradama i zabavama gdje pretvaramo trenutke u nezaboravne uspomene. Svima koji žele biti u samom središtu stvaranja novih ideja i propitkivanja starih, nagrađivanja velikih uspjeha i okupljanja cijele komunikacijske zajednice, Dani komunikacija su u tom naumu nezaobilazna stanica. Fuck advertising. Love advertising. Fuck PR. Love PR. Fuck technology. Love technology. Fuck CEO. Love CEO. @ DK Festival.

Više na Dani komunikacija

HOWtoWOW Akademija

HOWtoWOW edukacija investicijski je projekt HURA-e širenja novih uvida i znanja kojim zajedno osiguravamo svjetliju budućnost industrije. S više od 60 organiziranih radionica i gotovo 4000 sudionika, HOWtoWOW je jedina ponuda urbanih, visokointeraktivnih radionica međunarodnih stručnjaka – trenera specijaliziranih za rast i komunikacije – s ciljem povećanja biznisa, poboljšanja kreative, razvoja brenda i stvaranja novih prilika. Na radionicama možete naučiti sve o najboljim praksama iz različitih domena industrije oglašavanja i odnosa s javnošću, odmah iskoristivih u svakodnevnom radu, gdje je WOW efekt zagarantiran.

Više na HOWtoWOW Akademija

HURA CEO

O svim ostvarenim rezultatima tijekom godine, izgledu industrije u budućnosti i o promjenama koje čekaju tržišne komunikacije razgovara se na HURA CEO-u, godišnjem okupljanju CEO-a i management levela vodećih agencija za tržišne komunikacije. Dvodnevno okupljanje u prekrasnom Grand Park Hotelu Rovinj ispunjeno je programom koji uključuje Skupštinu, svečanu večeru, druženje, predavanja, analize, prezentacije, pogled u budućnost i podatke važne za agencijsku perspektivu – uz ekskluzivna predavanja međunarodnih predavača.

O prošlogodišnjem CEO eventu pročitajte ovdje.

Seminari i treninzi

Znanje je glavna valuta, stoga našim članovima omogućavamo prednost na tržištu redovnim organiziranjem ekskluzivnih edukacija zatvorenog tipa kojima pristup imaju samo članice HURA-e – za koje su edukacije potpuno besplatne i uključene u godišnju članarinu. Utjecaj i kvaliteta važni su elementi svakog poslovanja pa se stoga povezujemo s međunarodnim partnerima poput Europske udruge društava za tržišno komuniciranje da bismo članovima pružili prilike da ulaganjem u educiranje svojih zaposlenika povećaju svoju tržišnu vrijednost u očima oglašivača, pretvore klijente u dugoročne partnere i oblikuju profesionalnu sliku cijele struke.

Više na Seminari i treninzi

DK Talks

U vrijeme kada nam je svaka minuta dragocjena, kontakt uživo ograničen, a poslovne situacije promjenjive, uveli smo novi online format DK Talks, koji u samo 30 minuta i pomoću jednog klika donosi znanje izravno u vaše urede i domove. Dijeljenjem znanja potpuno besplatno nastavljamo podupirati rast stručnosti tržišta – što se pozitivno odražava na kvalitetu poslovanja svakog aktera u struci.

Dosadašnje DK Talks pogledajte ovdje.

HURA Media AdEx

Od 2008. objavljujemo HURA Media AdEx (Media Advertising Expenditure), procjenu medijske potrošnje u oglašavanju na glavnim komunikacijskim kanalima, uključujući glavne TV postaje, veće izdavače tiskovina i njihova mrežna izdanja, radio postaje, veće dobavljače vanjskog oglašavanja te općenito ulaganje na oglašavanje na internetu. Podatke iz istraživanja prikupljamo i analiziramo svake godine, a predstavljaju procjenu netto-investicije u ATL oglašavanje, odnosno zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna prema stručnoj procjeni HURA-ina Odbora za medije. Podaci se redovno koriste kao ključan nacionalni pokazatelj stanja u industriji koji se koristi u kreiranju medijskih strategija i procjeni industrijskih trendova.

Više na HURA Media AdEx

Podaci o agencijskom tržištu

HURA-ine članice danas zastupaju impresivnih više od 80% ukupnih domaćih marketinških budžeta. Razvojem svojeg poslovanja povećavaju svoje prihode koje pratimo putem sumiranog pregleda agencijskih prihoda ostvarenih od poslovanja u Hrvatskoj, ali isto tako i od izvoza njihovih usluga izvan granica zemlje. Osim podataka koji se javno objavljuju, redovno se provode interne analize stanja u agencijama (kretanja poslovanja, broja zaposlenika i dr.) temeljene na internim podacima agencija, dostupne samo članovima HURA-e.

Više na Podaci o agencijskom tržištu

Istraživanje suradnje oglašivača i agencija

U suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Ipsos svake tri godine provodimo istraživanje među oglašivačima o suradnji s agencijama za tržišno komuniciranje. Rezultati ovog istraživanja nude agencijama vrijedne podatke o kriterijima oglašivača pri odabiru agencije za suradnju i smjernice za poboljšanje i rast agencijskog poslovanja.

Više na Kriteriji odabira agencija

Istraživanje reputacije struke

S ciljem razvoja i podrške struke novim znanjima redovno provodimo istraživanje na temu reputacije struke u općoj javnosti. Tijekom šestogodišnjeg perioda ispitivanja uočava se trend porasta pozitivne percepcije oglasa, industrije tržišnih komunikacija i rada u marketinškim agencijama. Istraživanje provodimo u suradnji s agencijom za istraživanje tržišta Ipsos.

Više na Percepcija komunikacijske industrije

Digiceda - abeceda digitalne pismenosti i zapošljivosti

Projektom "Digiceda - abeceda digitalne pismenosti" doprinosi se razvoju civilnoga društva u Republici Hrvatskoj koji osigurava ujednačen regionalni društveno – ekonomski rast i demokratski razvoj Republike Hrvatske.

Više na Digiceda - abeceda digitalne pismenosti i zapošljivosti


NAGRAĐUJEMO NAJBOLJE

Effie Awards Croatia

Natjecanje Effie, koje djeluje pod sloganom Ideje koje djeluju, središnja je marketinško-poslovna inicijativa u Hrvatskoj i svijetu kojom promičemo nezaobilaznu povezanost između marketinških aktivnosti i uspješnosti – utemeljene na brojkama i analizirane putem pomaka u tržišnim rezultatima. U organizaciji HURA-e u posljednjih 14 godina profilirana je u najvažniju nagradu na domaćem tržištu, koju je jednako tako najteže osvojiti. Uz pozicioniranje na svjetskom i nacionalnom Effie Indexu, za domaće agencije i oglašivače osvajanje prestižne nagrade Effie predstavlja neupitan dokaz marketinške učinkovitosti, izvanrednog tržišnog komuniciranja i uspješne suradnje agencije i oglašivača.

Više na Effie

IdejaX

IdejaX najveće je domaće natjecanje u kreativnoj industriji i centralno mjesto za okupljanje domaće kreativne elite. Na IdejiX nagrađujemo male i velike agencije s najoriginalnijim idejama koje su toliko jedinstvene da pomiču granice i vode tržišna kretanja. Žiri sastavljen od najkvalitetnijih i najuspješnijih stručnjaka za stvaranje ideja izabire najbolje projekte koji se potom nagrađuju zlatnim, srebrnim i brončanim IdejaX nagradama. Od 2021. godine na natjecanju se dodjeljuju i posebne nagrade najboljim pojedincima partnerima – animatorima, fotografima, redateljima i dr.

Više na IdejaX

Young Lions Croatia

Young Lions Croatia je natjecanje gdje se nova generacija nacionalne komunikacijske industrije bori za titulu najboljih mladih kreativaca. Agencijskim i nezavisnim profesionalcima natjecanje služi kao razvojna platforma gdje se stvaraju buduće zvijezde industrije. Osvajanjem prestižnog Grand Prixa mladi lavovi dobivaju iznimnu priliku natjecati se s najboljim kolegama iz cijelog svijeta kao predstavnici Hrvatske i svojih matičnih agencija na globalnom natjecanju Young Lions.

Više na Young Lions

BalCannes

U punom su jeku pripreme za novo 11. izdanje BalCannesa pod reflektorima Dana komunikacija! BalCannes je regionalno natjecanje koje na vidjelo izvlači najbolje kako među etabliranim agencijama tako i onima koje se tek probijaju na kreativnoj sceni. Osim što slavi jedinstven duh ovih prostora, on je najbolji dokaz neponovljive kreativnosti i originalnosti koja izlazi iz okvira, ponekada s obzirom na uvjete na tržištu – a najčešće unatoč njima.
Novosti o natjecanju pronađite na službenim stranicama Dana komunikacija.

Više na BalCannes

MIXX Croatia Awards

Digital je uvijek promjenjiva i neprestano razvijajuća grana industrije, stoga natjecanje MIXX uvijek ide ukorak s razvitkom digitalne sfere nagrađujući najbolje digitalne kampanje i alate/platforme koji gledaju u budućnost. Od projekata se traži kombinacija kreativnosti, strategije, izvedbe, korištenja medija i postignutih rezultata, a dobitnici nagrada mogu se dičiti titulom digitalnih predvodnika na hrvatskom tržištu. Od 2021. imamo čast organizirati MIXX pod međunarodnom IAB licencom, čime je započela nova era ovog prestižnog digitalnog natjecanja.

Više na MIXX


ŠTITIMO STRUKU

Sud časti HURA-e

Sud časti HURA-e nadležno je tijelo HURA-e za sve rasprave, odluke i presude o osnovanosti prigovora podnesenih protiv kršenja odredbi Kodeksa oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e. Sud donosi stajališta i smjernice o tumačenju prakse tržišnog komuniciranja prema odredbama Kodeksa, odluke u slučajevima provjere spornosti poruka ili koncepata te daje prijedloge sankcija definiranih Kodeksom HURA-e.

Više na Sud časti HURA-e

Pitch Watch

Učlanjenjem u VoxComm omogućili smo svojim članicama korištenje usluge Pitch Watch, koja služi za zaštitu agencija i oglašivača u natječajnom procesu. Ovom uslugom nudimo globalnu zaštitu akterima na tržištu, a uređenje tržišta dižemo na novi nivo – sve uz priliku za rast poslovanja i investiciju u komunikaciju prema visokim međunarodnim standardima. Pitch Watch omogućava siguran prostor za razgovor o dobrim i lošim praksama prilikom provođenja natječaja, a pokrenut je kako bi se pomoglo riješiti dugogodišnje zabrinutosti agencija iz cijelog svijeta, koje VoxComm sada globalno podržava.

Više na Pitch Watch

Oblikovanje legislative

Aktivno sudjelujemo u procesu donošenja i mijenjanja nacionalnih i međunarodnih zakona koji se tiču tržišnih komunikacija. Kontinuiranim doprinosima javnim raspravama i redovitim komuniciranjem s donositeljima odluka na razini Republike Hrvatske i Europske unije omogućujemo svojim članicama da se njihov kolektivni glas čuje, uvaži i afirmira radi napretka cijele industrije.

Pravni savjeti za članove

Članove HURA-e redovno informiramo i upozoravamo na aktualna zbivanja u područjima relevantnima za agencijsko djelovanje, uključujući zaštitu poslovanja, zaštitu potrošača i klijenata, autorska prava, intelektualno vlasništvo i mnogo više. Svrha je ove podrške zaštita i zastupanje legitimnih interesa naših članica i ostvarenje jednakosti svih aktera industrije pred zakonom.

Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e

Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e ključni je dokument standarda etike i profesionalne prakse kojih se treba pridržavati u oglašivačkoj praksi i drugim oblicima komuniciranja. Budući da je Kodeks dopuna postojećih pravnih dokumenata Republike Hrvatske te je usklađen s Kodeksom Međunarodne trgovačke komore (ICC), služi svim akterima u donošenju zakonskih i etičnih odluka u cijelom procesu oglašavanja.

Više na Kodeks oglašavanja i tržišnog komuniciranja HURA-e

Smjernice za provedbu natječaja

Smjernice za uspješnu provedbu natječaja razvili smo zbog velike potrebe poboljšanja natječajnog procesa, a s ciljem pružanja još kvalitetnije usluge oglašivačima. Kako bi prije svega pomogli oglašivačima u tom procesu i olakšali pripremu agencijama, u potpunosti smo se oslanjali na međunarodnu praksu, koja je kreirana od strane samih oglašivača u sklopu Svjetskog udruženja oglašivača (WFA – World Federation of Advertisers) i podržana od strane marketinških agencija u sklopu Europske udruge agencija za tržišno komuniciranje (EACA) i svih strukovnih udruženja u regiji i šire.

Više na Smjernice za provedbu natječaja

Smjernice za agencijske naknade

U najboljem interesu odnosa agencije i oglašivača jest da se obje strane usredotoče na radni učinak koji očekuju, predmete isporuke koje agencija treba proizvesti i vrijednost koju obje strane pridaju agencijskim uslugama – stoga smo dugo i vrijedno radili na kreiranju smjernica koje će pomoći definiranju agencijskih naknada na napredniji i korisniji način. Preporučujemo da naknade i cjenici agencija odražavaju vrijednost, složenost i kvalitetu pruženih usluga te da se ne temelje na razloženim komponentama troška i dobiti agencije.

Više na www.hura.hr/dobra-praksa/smjernice-za-agencijske-naknade

Smjernice za brifiranje agencije

Postavili smo si pitanje jesu li sve odlične komunikacijske kampanje izrađene na temelju odličnih briefova? Ne. No vjerojatnost da će klijenti dobiti dobar rad, možda i izvrstan, značajno raste ako se taj rad temelji na briefu koji je pomno promišljen. Svjesni da će bolje brifiranje brže dati bolje rezultate i to uz manje troškove, oformili smo radnu skupinu koja je pripremila istoimene smjernice i vrlo korisne predloške s raznim tipovima briefova koji će klijentima pomoći pretočiti želju i viziju u još sjajnije kampanje.

Više na Smjernice za brifiranje agencije

Smjernice za progresivno prikazivanje roda u oglašavanju

Zalažemo se za informiranje i educiranje o važnosti rodne raznolikosti i ravnopravnosti za industriju u skladu sa svjetskim standardima. Zajedno s našim članicama i pod vodstvom A. Štimac, izrađene su smjernice za progresivno prikazivanje roda u našoj struci kako bismo zajedno pokazali važnost ravnopravnosti i vrijednost raznolikosti u kreativnoj industriji.

Više na Smjernice za progresivno prikazivanje roda u oglašavanju

Smjernice za upravljanje osobnim podacima prema GDPR-u

Stupanjem na snagu Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka, poznatijom pod nazivom GDPR, komunikacijska industrija morala je prilagoditi procese poslovanja. Tom smo prilikom u suradnji s članicama i vanjskim stručnjacima za pravo i Uredbu izradili smjernice za upravljanje osobnim podacima prema GDPR-u kako bi, u skladu s Uredbom, svojim članicama i ostalim agencijama olakšali svakodnevni operativni rad.

Više na Smjernice za upravljanje osobnim podacima prema GDPR-u

Smjernice za odabir medijske agencije

Medijske agencije HURA-e slijede najviše domaće i međunarodne standarde kvalitete, a pri izboru najbolje za svakog klijenta pomoći će smjernice za odabir medijske agencije koje smo izradili prema najvišim standardima u Europi.

Više na Smjernice za odabir medijske agencije

Smjernice za odabir medijskog revizora

Izdaci za medije obično su jedan od najvećih izdataka svakom oglašivaču, stoga većina tvrtki želi redovito vršiti procjenu tih izdataka kako bi osigurale da se njima postiže maksimalna učinkovitost. Jedan od načina za to jest angažiranje neovisnog medijskog revizora koji će procijeniti kako se koristi proračun tvrtke namijenjen za medije te razinu vrijednosti koju isporučuje agencija za medijsko planiranje i zakup medijskog prostora, a ove smo smjernice izradili kako bismo olakšali cijeli taj proces.

Više na Smjernice za odabir medijskog revizora

Upravljanje intelektualnim vlasništvom u tržišnom komuniciranju

Na temelju uloge Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo i misije HURA-e, suočeni s činjenicom da su sadržaji koji se štite intelektualnim vlasništvom ključni za industriju tržišnih komunikacija, pristupili smo izradi hrvatske inačice publikacije, koju je u izvornom obliku objavila Svjetska organizacija za intelektualno vlasništvo (WIPO).

Više na Upravljanje intelektualnim vlasništvom u tržišnom komuniciranju

Knjiga "Odgovorno oglašavanje“

Uz autore K. Antolovića i P. Haramiju, suizdavač smo udžbenika/priručnika „Odgovorno oglašavanje – pravo i etika u tržišnom komuniciranju“, koji se bavi područjem regulacije i samoregulacije u industriji. Radi se o korisnom priručniku za sve praktičare u branši i temeljitom zborniku znanja za studente na visokim školama.

Više na Knjiga „Odgovorno oglašavanje“


POVEZUJEMO INDUSTRIJU

60 članica

Imamo privilegiju okupljati 60 domaćih agencija za tržišne komunikacije, koje zastupaju više od 80% ukupnog prometa u Hrvatskoj. Članstvom u HURA-i agencije dobivaju pristup ekskluzivnim sadržajima i događanjima, brojne financijske uštede i popuste, promidžbu agencijskih aktivnosti među strukovnom javnosti, mogućnost krojenja domaćih i europskih strukovnih standarda i mnogo više pogodnosti. Ulaganjem u svoje članice ulažemo u budućnost industrije.

Više na Članstvo

Članice uvijek u toku

Naše članice uvijek prve znaju najnovije vijesti iz industrije. Koristimo raznolike kanale kako bi sve agencije HURA-e redovno prve imale pristup informacijama krojenim upravo za njih. Na našim službenim stranicama, Facebook i LinkedIn naslovnicama te svojoj e-mail pošti članice će naći podatke o događanjima iz svjetske i domaće industrije tržišnih komunikacija, strukovnim natjecanjima, skorašnjim edukacijama i eventima ili izmjenama relevantnih zakona. Povezali smo se s EACA-om kako bismo svaki mjesec članovima slali newsletter o lobiranju i politici u industriji, čime naši članice uvijek mogu pripremiti svoje poslovanje na vrijeme.

IAB Croatia

IAB Croatia kolektivni je predstavnik i ambasador industrije interaktivnog marketinga i velike svjetske organizacije Interactive Advertising Bureau u Hrvatskoj. Kao nositelji licence za hrvatsko tržište održavamo interaktivni marketing na najvišem standardu u samoj jezgri hrvatskog tržišta. Projektima IAB-a Croatia članovima omogućujemo napredak na tržištu, a oni, između ostalog, uključuju MIXX Croatia Awards, specijalizirane edukacije, istraživanja i mjerenja podataka o tržištu interaktivnog marketinga, nacionalni Online AdEx i stručne smjernice.

Više na IAB Croatia

VoxComm

Izrazita vrijednost VoxComma, svjetskog udruženja agencija, leži upravo u njezinu globalnom partnerstvu i zajedništvu, koje se oslanja na dijeljenje resursa i najboljih ideja. Kao dio svjetskog glasa za agencije, naše su članice snažnije pozicionirane na svjetskoj razini i mogu ući u neposredan dijalog sa Svjetskom federacijom oglašivača (WFA), što se odražava ne samo u neizmjerljivom poticaju za rast agencija i njihovih klijenata već i kao važna karika u svim pregovorima i zalaganjima za interese agencija i tržišta u cjelini.

Više na VoxComm

EACA

Članstvom u Europskoj udruzi društava za tržišno komuniciranje dovodimo svoje članice u direktnu vezu s mrežom europskih kolega – a time i europskih najboljih praksi. Naše agencije putem EACA-e imaju pristup ekskluzivnim informacijama iz središta europske komunikacijske industrije, stvaraju međunarodne industrijske kontakte i dobivaju jedinstvenu mogućnost sudjelovanja u krojenju zakona Europske unije koji se tiču agencijskog poslovanja.

Više na EACA

Cannes Lions predstavništvo za Hrvatsku

Od 2014. godine službeni smo partner i zastupnik Cannes Lionsa za Hrvatsku – najveće međunarodne organizacije koja okuplja najbolje komunikatore i kreativce diljem svijeta. U sklopu suradnje omogućujemo svojim članicama da budu dijelom žirija najvećih međunarodnih festivala i natjecanja u industriji, a mladim talentima pružamo priliku da se dokažu na Young Lions Hrvatska, natjecanju na kojem se stvaraju buduće zvijezde industrije.

Više na Cannes Lions

Effie Worldwide

Preuzevši licencu Effie Worldwidea za Hrvatsku od 2009. organiziramo natjecanje Effie Awards Croatia, čime je cijelo hrvatsko tržište obogaćeno za najvažniju marketinško-poslovnu inicijativu u svijetu. Effie je sinonim za učinkovito komuniciranje, a svima u struci šalje jasnu poruku koje agencije i oglašivači žive efektivnost i nadmašuju rezultate. Pomoću licence omogućujemo da se nacionalno uspješne agencije i oglašivači nađu u društvu najboljih svjetskih agencijskih i oglašivačkih imena na Effie Indexu učinkovitosti, koji prepoznaje i rangira najuspješnije globalne, regionalne i lokalne marketinške agencije, oglašivače i brendove čije su marketinške aktivnosti postigle najbolje rezultate na tržištu.

Više na Effie Worldwide

HURA party

Dokaz da se i komunikatori znaju zabavljati je naš godišnji HURA party. Budući da je društvo kolega najbolje bez ureda, rokova i briefova, za HURA party uvijek se traži karta više. Već u tradicionalno predbožićno vrijeme pod svjetlima reflektora okupljamo svoje članove, agencije za tržišno komuniciranje i njihove poslovne partnere, oglašivače, predstavnike medija i prijatelje HURA-e. Više od 1500 kolega iz industrije iskazuje se svake godine na plesnom podiju HURA partyja, koji je svake godine inspiriran drugom tematskom idejom.

Pogledajte dašak atmosfere sa zadnjeg HURA partyja u Petom kupeu


JAČAMO UGLED

Predstavnik struke u medijima

Redovnim komuniciranjem prema javnosti širimo vrijednosti i aktivnosti članica, jačamo njihovu poziciju na tržištu i radimo na unapređenju ugleda struke među strukovnom i širom javnosti. Dijeljenje informacija preko medija od ključne je važnosti za ostvarivanje naše misije slavljenja i promicanja naših članica, stoga u prvi plan strateške komunikacije putem medija stavljamo upravo njihove novosti, edukacije i evente te recentne vijesti iz struke. Svake godine organiziramo nekoliko konferencija za novinare, pripremamo više od 30 priopćenja za medije i u prosjeku realiziramo nekoliko tisuća medijskih objava.

Više na Objave za medije

Mrežne stranice i društvene mreže

Na mrežnim stranicama koje upravo čitate pronaći ćete sve što naše članice žele podijeliti među širom publikom, pogodnosti za članove, vijesti o domaćim i međunarodnim festivalima i natjecanjima, zakonodavne promjene koje se tiču naših članica, oglase za posao i puno više. Ako što od navedenog propustite pročitati na webu, zasigurno ćete u društvu naših 30 000 pratitelja na društvenim mrežama dobiti sve informacije o najnovijim aktivnostima članica, čime nastojimo povećati njihovu vidljivost i prisutnost u digitalno-poslovnoj sferi te postati relevantan izvor informacija zainteresiranima za marketinšku industriju i projekte HURA-e u Hrvatskoj i regiji.